בקצרה:
  • דגם פנאי חשמלי חדש של אודי בדרך לייצור
  • מבוסס על פלטפורמה כול-חדשה
  • ויש עוד 19 בקנה לשנתיים הקרובות
אודי חושפת תמונות של Q6 אי-טרון בשלבי פיתוח מתקדמים, רכב הפנאי החשמלי החדש שלה שצפוי לעלות על הכביש בהמשך השנה. הדגם החדש צפוי להשתייך לקטגוריית D-SUV - כלומר בין Q4 אי-טרון ל-Q8 אי-טרון (השם העדכני של אי-טרון הוותיק), מעין מקביל רעיוני ל-Q5 בנזין. נתוני מידות טרם פורסמו, אך ברור כי אודי תשווק אותו כפנאי מסורתי, או פנאי-קופה (ספורטבק) מסוגנן.
באודי מדווחים כי הדגם החדש יישען על פלטפורמת PPE החדשה שמיועדת לדגמים החשמליים הגדולים-יוקרתיים יותר בקבוצת פולקסווגן, זו שהוכרזה עם הצגת A6 אי-טרון לפני כשנתיים. נזכיר כי לפני כארבע שנים הציגו השתיים את אודי אי-טרון GT ופורשה טייקן על בסיס פלטפורמה ייעודית, אך זו יועדה במקור לדגמים עם מנוע בעירה פנימית - פורשה פאנאמרה ובנטלי קונטיננטל.
ל-PPE תכנון חדש לגמרי למנוע החשמלי (עד 646 כ"ס; ממיר מתח AC/DC בתכנון חדש), לתמסורת (כעת עם הילוך יחיד ולא שניים כמו באי-טרון GT ובטייקן), לסוללה (קיבולת 100 קוט"ש, מתח עבודה של 800 וולט); עם מערכת ניהול חדשה וממיר מתח חדש התומך בהספק טעינה של של עד 270 קילווואט, ומערכות אלקטרוניות ותקשורת.
אודי מעדכנת עוד כי ה-Q6 אי-טרון יהיה אחד מ"מעל 20 דגמים" שתציג החברה בתוך כשנתיים (2025). מתוכם, "מעל עשרה" יהיו חשמליים בעוד שהיתר יהיו מחושמלים (היברידיים-נטענים), וזאת במקביל להמשך שיווק דגמים עם מנועי בעירה פנימית עד 2033.
Q6 אי-טרון, ביחד עם A6 אי-טרון שכבר הוכרזה (אך טרם הוצגה רשמית) ויתר הדגמים שעוד יוצגו, אמורים לסייע לאודי להגשים את חזון התחבורה ברת-הקיימא אליה היא שואפת.