בקצרה:
  • סובארו BRZ חוזרת, עם יותר כוח וביצועים משופרים
  • המרכב הוקשח והצמיגים סוף סוף ספורטיביים
  • המחיר: 230 אלף שקל לידני, עוד 10,000 לאוטומטי
במתכונת קלאסית: שנתיים לאחר השקתה העולמית מתחילה סובארו לשווק בישראל BRZ חדשה. זאת בשונה מאחותה התאומה – טויוטה GR86 - שלא תעשה עליה. הדור השני בשושלת שומר על המתכון של הדגם הקודם, עם מנוע מלפנים והנעה אחורית. עדיין בנזין אטמוספרי עם ארבעה צילינדרים בתצורת בוקסר, אבל בנפח גדול יותר (2.4 ליטר, במקום 2.0 ליטר). והספק גבוה יותר (228 כ"ס, עוד 28 כ"ס). גם נתון המומנט גבוה יותר (25.5 קג"מ, עוד 4.5 קג"מ) והוא זמין כעת בסל"ד נמוך משמעותית מבעבר - 3,700 סל"ד.
כבעבר, המנוע מחובר לתיבת שישה הילוכים ידנית או אוטומטית (פלנטרית) עם הנעה אחורית ודיפרנציאל מוגבל החלקה (טורסן). הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 6.3 שניות או 6.8 שניות לתיבה הידנית או האוטומטית בהתאמה, בשני המקרים קיצוץ של כ-1.4 שניות.
נעלי ספורט: בהשוואה ל-BRZ היוצאת, החדשה ארוכה ב-2.5 ס"מ (426.5 ס"מ), עם תוספת של חצי ס"מ לבסיס הגלגלים (257.5 ס"מ), נמוכה בסנטימטר (131 ס"מ) ועם ממד רוחב ללא שינוי (177.5 ס"מ). יש שימוש ניכר בחלקי מרכב מאלומיניום (גג, כנפיים קדמיות ומכסה מנוע) שנועדו לשמור - למרות צמיחה בממדים - על משקל עצמי דומה ל-BRZ היוצאת (1.3 טון). לדברי סובארו, לפלטפורמה הקשיחה ב-50% יש מרכז כובד נמוך אף יותר עם חלוקת משקל אופטימאלית כבעבר (47-53 לפנים-אחור).
תצורת המתלים דומה (מקפרסון מלפנים, עצמות עצה כפולות מאחור), אבל הצמיגים הם כעת מישלין פיילוט ספורט 4 דביקים משמעותית מהפרימסי 3 ב-BRZ היוצאת. לבקרת היציבות יש חמישה מצבי התערבות לבחירת הנהג, כולל אפשרות לביטול מלא.
מה עוד צריך לדעת: סביבת הנהג שודרגה ביחס ל-BRZ היוצאת עם מסך מגע גדול יותר ("8 לעומת "6.5) ולוח מחוונים דיגיטלי ("7), בעוד בלם החניה מופעל על ידי זרוע מכאנית המאפשרת שעשועי החלקה. רשימת אבזור הנוחות כוללת בקרת אקלים מפוצלת, מפתח חכם ומראות מתקפלות חשמלית.
במפתיע, מערכות בטיחות מתקדמות - בלימה אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב ובקרת שיוט אדפטיבית - יוצעו רק בגרסה האוטומטית והיקרה יותר. בידנית יש מערכת התרעה של מובילאיי בהתקנה מקומית. לשתי הגרסאות התרעת שטח מת.
מה אנחנו חושבים: צריך להוריד את הכובע בפני סובארו, מהיצרניות הבודדות שמביאה לשוק הרכב המקומי מכונית ספורט טהורה, עם השילוש הקדוש של בנזין מלפנים, תיבה ידנית במרכז והנעה לגלגלים האחוריים. כל זאת כשמוצמד לה תג מחיר לא זול, אבל ביחס לישראל, סביר. לא במקרה היא הופכת כך למכונית עם מנוע בנזין והנעה אחורית הזולה ביותר בשוק כיום, 24 אלף שקל פחות ממאזדה MX-5 למשל. עבור חובבי נהיגה מדובר באחת המכוניות המסקרנות ביותר השנה.