בקצרה:
  • יבואנית ב.מ.וו מתחילה למכור רכב פנאי חשמלי נוסף
  • המחיר גבוה משל המתחרים, הביצועים עדיפים בהתאם
  • מסירות ראשונות רק בעוד חצי שנה
ב.מ.וו X1 מתחשמל: שבועיים בלבד לאחר תחילת שיווק ב.מ.וו X1 החדש, פותחת יבואנית ב.מ.וו את פנקס ההזמנות גם לאחיו החשמלי - ה-iX1. שימו לב, בשלב זה מדובר במכירה מוקדמת ובאונליין בלבד, ומכוניות ראשונות צפויות להגיע ארצה רק בסוף הרבעון השני של 2023 - בעוד כחצי שנה. תג המחיר ההתחלתי עומד על 330 אלף שקלים, תוספת של לא פחות מ-55 אלף שקלים ל-X1 עם מנוע בנזין, 30 עד 60 אלף שקלים יותר ממחיר הכניסה של מתחרים חשמליים כמו מרצדס EQA, וולוו XC40, אודי Q4 אי-טרון וג'נסיס GV60.
לזכות ה-iX1 עומדת יחידת הנעה חזקה מזו של גרסאות בסיס אצל המתחרים, עם צמד מנועים חשמליים המייצרים הספק מירבי של 313 כ"ס ומומנט של 50.3 קג"מ. לשם השוואה, כל ארבעת המתחרים הישירים מוצעים בגרסאות הבסיס עם הספקים שבין 188 ל-231 כ"ס. בזכות יתרון ההספק וההנעה הכפולה מסיים ה-iX1 את הזינוק מעמידה ל-100 קמ"ש ב-5.6 שניות, בדרך למהירות מירבית של 180 קמ"ש.
סוללת 64.7 קוט"ש מעניקה לו טווח נסיעה של 429 ק"מ. כסטנדרט יוצע ה-iX1 עם מטען פנימי של 11 קילוואט, המאפשר מילוי של הסוללות בתוך 6.5 שעות. אך הלקוחות יוכלו לבחור בתוספת תשלום גם במטען פנימי משודרג של 22 קילוואט. טעינה מהירה מתאפשרת בקצב של 130 קילוואט, מה שאומר שמילוי 80% מקיבולת הסוללה ימשך כחצי שעה בעמדה מתאימה.
מבחינה חיצונית ה-iX1 כמעט זהה למקבילו עם מנוע הבנזין, למעט תוספות של אלמנטים כחולים בפגושים ובספי הדלתות. גם תא הנוסעים זהה עם קונסולה צפה בין המושבים מלפנים, צמד מסכי "10.25 ללוח המחוונים ו-"10.7 למולטימדיה, וללא הגלגלת המסורתית של מערכת ה-iDrive.
מפרט הדגם כולל בין היתר בולמי זעזועים אדפטיביים, חיישני חניה היקפיים, מערכת חניה אוטומטית, תאורת לד אדפטיבית, מראות נגד סנוור, מושב נהג עם כוונון חשמלי וזכרונות, חימום לצמד המושבים מלפנים, הנעה בכפתור, גג שמש פנוראמי, דלת תא מטען חשמלית, טעינה אלחוטית לסלולארי וחישוקי "19.
בתחום הבטיחות יציע ה-X1 החשמלי מערכות לבלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי דו-גלגלי וניטור תנועה חוצה, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטיה מנתיב, התרעת עייפות וניטור שטחים מתים במראות הצד.
ללקוחות יוצעו שתי רמות גימור לבחירה, כאשר ההבדלים ביניהן מתבטאים בעיקר בפריטי העיצוב. גרסת X ליין הבסיסית (330 אלף שקלים) תציע גימורים בשחור מבריק ואלומיניום, ואילו גרסת ה-M ספורט (350 אלף שקלים) כוללת גימור במראה ספורטיבי לקשתות בתי הגלגלים וחצאיות הצד, תקרה פנימית מושחרת, ספי דלתות במראה שונה וגימור עץ. בנוסף, מפרט האבזור בגרסה זו כולל גם מערכת שמע משודרגת מתוצרת "הרמן קרדון" וכוונון חשמלי גם למושב הנוסע.
מה אנחנו חושבים: התחרות הגוברת בפלח רכבי הפנאי-יוקרה חשמליים, והעובדה שב.מ.וו נכנסת לזירה הזו באיחור, הביאה את היבואנית לפתוח את פנקס ההזמנות זמן רב לפני שרכבים ראשונים יגיעו לישראל. ה-iX1 אמור להציע מענה לא רק לאלו שמעוניינים לעבור לעולמות החשמל, אלא גם ללקוחות המותג שמאוכזבים מהביצועים הפושרים וממפרט האבזור הצנוע של ה-X1 הרגיל. בתמורה לכמה עשרות אלפי שקלים נוספים, יציע להם ה-iX1 תוספת כוח משמעותית לצד מפרט אבזור נדיב יותר, וכבונוס - גם חסכון לאורך זמן בעלויות השוטפות.