בקצרה:
  • ה-GLC יוצע עם מנוע בנזין או היברידי-נטען
  • לגרסה ההיברידית טווח נקי מזיהום של 119 ק"מ
  • המחיר מתחיל ב-470 אלף שקל
ניסיון שלישי בסיוע חשמלי: ה-GLC החדש הוא ניסיון שלישי של מרצדס בקטגוריית פנאי-יוקרה קומפקטיים, שהחל עם ה-GLK לפני כעשור וחצי. כמו קודמיו הוא הוא יהיה יקר מהמתחרים הישירים, אבל הפעם עם תג מחיר שמתחיל ב-470 אלף שקל, מדובר בכ-100 אלף שקל יותר מאודי Q5 וב.מ.וו X3.
כל הגרסאות מבוססות על מנוע ארבעה צילינדרים בנזין מוגדש בנפח 2.0 ליטר, תיבת תשעה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה קבועה. עם מערכת היברידית קלה ו-204 כ"ס ב-GLC200 (במחיר 470 אלף שקל) או 258 כ"ס ב-GLC300 (ב-510 אלף שקל). ב-GLC300e ההיברידי נטען (550 אלף שקל) נוסף למנוע הבנזין גם מנוע חשמלי (136 כ"ס) עם הספק משולב של 313 כ"ס.
לגרסה ההיברידית הנטענת סוללות גדולות משמעותית מהדגם היוצא (31.2 קוט"ש לעומת 13.5), מה שמאפשר לו טווח נסיעה חשמלי של 119 ק"מ, גדול כמעט פי שלושה מהדגם היוצא וגדול פי שניים מגרסאות היברידיות נטענות של אודי Q5 וב.מ.וו X3. הם גם מאפשרים טעינה מהירה (60DC) ומילוי מ-10% ל-80% ב-20 דקות. המשקל העצמי גבוה ב-325 ק"ג מה-GLC300e היוצא, מה שמביא לפגיעה בביצועים עם זינוק ל-100 קמ"ש (6.7 שניות) איטי בשנייה שלמה מהדגם המוחלף.
מתלי אוויר אדפטיביים המאפשרים הגבהת מרווח הגחון ב-2 ס"מ יוצעו כציוד תקני בגרסה ההיברידית ובגרסאות האבזור הבכירות של מנועי הבנזין. עוד רכיב שיוצע בגרסאות האבזור הבכירות הוא היגוי אחורי אקטיבי (עד 4.5 מעלות) המצמצם את קוטר הסיבוב ב-90 ס"מ עם נתון (10.9 מטר) קטן אפילו מה-A קלאס.
מה עוד צריך לדעת: מבחינה מראה הוא שומר על דמיון ל-GLC הקודם, עם עדכונים קלים בחרטום ובאחוריים שמאפשרים להקטין את מקדם הגרר מ-0.31 ל-0.29. בהשוואה לקודמו הוא ארוך ב-6 ס"מ (471.5 ס"מ) עם בסיס גלגלים ארוך ב-1.5 ס"מ (289 ס"מ), האמורים לשפר את מרחה המחיה ליושבים מאחור. תא המטען גדל בכ-70 ליטר עם 620 ליטר בגרסאות הבנזין, 470 ליטר בהיברידי הנטען.
סביבת הנהג עברה שדרוג משמעותי יותר עם לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3) ומסך מגע ענק ("11.9) שמייתר את משטח המגע הבעייתי בדגם היוצא. רשימת האבזור בגרסת הבסיס כוללת ריפודי עור, כיוון חשמלי וחימום למושבים הקדמיים, מפתח חכם, דלת תא מטען חשמלית וחלון שמש. הגרסה הבכירה (40 אלף שקל יותר לכל אחד מהמנועים) כוללות גם מצלמות חניה היקפיות, תצוגת נתונים עלית (עם אפשרות גם לנתוני שטח), בקרת אקלים מפוצלת לארבעה אזורים ומערכת שמע Burmester 3D עם 15 רמקולים.
מערכות הבטיחות כוללות יכולת משופרת של בקרת השיוט האדפטיבית (תגובה לרכב עומד במהירות של עד 100 קמ"ש, 40 קמ"ש יותר מבעבר), מערכת המסתייעת במצלמות היקפיות השומרת את הרכב במרכז הנתיב גם במהירויות עירוניות, הרחבת יכולת זיהוי תמרורים (עצור ורמזור אדום) וגם התרעת שטח מת אקטיבית (מונעת כניסה לנתיב לא פנוי) ועל פתיחת דלת כשהשטח לא פנוי. בגרסאות הבכירות יחידות תאורה קדמיות עם יותר ממיליון פיקסלים ליחידה ואלומת אור מדויקת פי 100 מתאורת לד רגילה.
מה אנחנו חושבים: מרצדס GLC החדש כאמור יקר משמעותית ממתחריו הישירים מצד אחד. מצד שני הוא מתעלה עליהם מבחינות רבות, כמו רשימת האבזור, מערכות הבטיחות המתקדמות יותר או מערכות מכניות ייחודיות (מתלי אוויר והיגוי אחורי). וזה נכון בעיקר בגרסה ההיברידית נטענת עם טווח נסיעה חשמלי יוצא דופן.
ולתשובה לשאלה האם הוא באמת מצדיק את המחיר הגבוה, ניאלץ להמתין למבחן שנערוך לו בקרוב.