בקצרה:
  • בפיאט טופולינו אפשר יהיה לנהוג (באירופה) בלי רישיון
  • המהירות תוגבל ל-45 קמ"ש, הטווח יהיה 70 ק"מ
  • כרגע לא נראה שתשווק בישראל
אחלה חמודה: פיאט טופולינו החדשה, שבשלב זה נחשפה בתמונה אחת בלבד, היא ככל הנראה אחת המכוניות המתוקות ביותר למראה שבהן נתקלנו לאחרונה. אבל קודם תזכורת. ה-500 טופולינו ("עכבר קטן" באיטלקית) יוצרה בין השנים 1936 ל-1955 ככלי תחבורה עירוני בסיסי, עוד לפני שהגיעה לעולם פיאט 500 המצליחה בהרבה.
כעת מנערת פיאט את האבק מהשם המיתולוגי ומעניקה אותו למכונית זעירה-עירונית חדשה, בדומה למה שעשתה לפני עשור וחצי עם ה-500 המודרנית, וכפי שתעשה בשבועות הקרובים כאשר תוצג 600 החדשה, הפעם כרכב פנאי.
2 צפייה בגלריה
 פיאט טופולינו ההיסטורית
 פיאט טופולינו ההיסטורית
פיאט טופולינו ההיסטורית
הכי קטנה שיש: פיאט טופולינו היא למעשה מהדורה בעיצוב שונה של סיטרואן אמי ואופל רוקס e, מכוניות עירוניות זעירות בקטגוריית קוואדרוסייקל, בהן ניתן לנהוג במרבית מדינות אירופה ללא רישיון נהיגה החל מגיל 16, ובמדינות מסוימות אפילו מגיל 14.
בפיאט עדיין לא מפרסמים פרטים טכניים, אך יש להניח שהם יהיו דומים עד זהים לאלו של האחות הצרפתיה, שעם מימד אורך של 241 ס"מ ורוחב של 139 ס"מ, היא קצרה ב-122 ס"מ וצרה ב-29 ס"מ מפיאט 500 המודרנית הקטנה ממילא. המבנה הזעיר מאפשר הושבה של שני נוסעים בלבד זה לצד זה, כאשר בפיאט מוותרים על דלתות הצד - לפחות בתמונה שהציגו - ומחליפים אותן בצמד חבלים בסיסיים.
מנוע חשמלי צנוע בהספק של 8 כ"ס יאפשר מהירות מירבית של 45 קמ"ש, בעוד סוללת 5.5 קוט"ש תעניק טווח נסיעה של כ-70 ק"מ ותיטען בתוך כשלוש שעות מכל שקע ביתי רגיל. מערכת מולטימדיה לא צפויה להשתלב במפרט, ובמקומה תציע פיאט התקן ייעודי לעיגון הטלפון הסלולארי.
מה אנחנו חושבים: החיבור עם מותגי פיז'ו-סיטרואן במסגרת קונצרן סטלנטיס מעניק לפיאט הקטנה גישה למאגר עצום של פלטפורמות ויחידות הנעה, ומאפשר לה להרחיב את ההיצע בקלות יחסית - מה שלא התאפשר במסגרת החיבור עם ג'יפ וקרייזלר, מותגים עם אופי שונה מהותית מזה של פיאט.
הטופולינו המקסימה היא בדיוק מה שציפינו לראות מפיאט בעידן הזה: פתרון תחבורה עירוני וזול יחסית, בעיצוב יפהפה, שמתכתב עם העבר (ולמעשה, גם עם ההווה והעתיד של פיאט), אך גם מעניק פרשנות מודרנית לאופי העירוני והצנוע של המותג האיטלקי.