בקצרה:
  • הדור הבא של ריינג'ר יאמץ את מראה ה-F150
  • ישמש בסיס לדור הבא של פולקסווגן אמרוק
  • שיווק באוסטרליה ואירופה תחילה, אצלנו מאוחר יותר
האח הקטן: עד הצגת המאבריק, הריינג'ר היה הטנדר הקטן בהיצע המרשים של פורד, ואחד מרבי המכר של הקטגוריה באוסטרליה ואירופה. כעת מגיע דור חדש שיוציא לגמלאות את הקודם ששווק ללא שינויים משמעותיים מתחילת העשור. על הריינג'ר החדש יבוסס גם פולקסווגן אמרוק העתידי, כחלק משיתוף פעולה בין היצרניות.
פורד מפרסמת בינתיים תמונות של הטנדר בניסויי נהיגה אחרונים במגוון תנאי שטח לרבות שלג, בוץ, חול וסלעים. הצגתו במדים רשמיים לקראת תחילת שיווק צפויה לסוף השנה הנוכחית. ל-ynet נודע כי הוא ישווק לראשונה גם בישראל, אם כי מועד נחיתה כאן עדיין לא נקבע.
מה אנחנו יודעים: למרות מדבקות ההסוואה שמעטרות את הרכב שבתמונות, ניתן להבחין כי החרטום דומה ל-F150 החדש. נתונים טכניים אין עדיין אך יש לשער כי פורד תשמור על תצורה דומה לדגם היוצא - שלדת סולם עם מיתלים נפרדים מלפנים וסרן חי מאחור, לצד חיזוקים ושיפורים מתבקשים על שתפקידם יהיה לשפר את נוחות הנסיעה בכביש ובשטח.
אתרי חדשות באוסטרליה מדווחים כי היצע מנועי טורבו-דיזל צפוי לכלול ארבעה צילינדרים בגרסאות בסיס ו-V6 בגרסאות בכירות, עם תיבות הילוכים ידניות או אוטומטיות והנעה כפולה עם הילוך כוח. פורד תצייד את הריינג'ר כמובן עם מערכות בטיחות מתקדמות ואקטיביות וגם הדור החדש יזכה לגרסת ראפטור המשביחה את יכולות השטח לטובת מי שעושה שימוש בטנדר שלו גם בשעות הפנאי.
מה אנחנו חושבים: יבואנית פורד אומנם משווקת כאן בהצלחה את ה-F350 ו-F250, אבל מאז המאזדה BT-50, שהיה למעשה אח תאום לפורד ריינג'ר (לפני שני דורות), היא נעדרה מהקטגוריה אליה היא מביאה ניסיון עצום בייצור טנדרים. אפשר להניח במידה גבוהה של ודאות כי הריינג'ר החדש יהיה מהדגמים החשובים בקטגוריה, באופן שעשוי לאיים אפילו על השליטה הכמעט-מוחלטת בה של טויוטה היילקס.