בקצרה:
  • אחרי הקופה, גם האניאק הרגיל ישווק בגרסת RS
  • עם מנוע חשמלי שמפיק 299 כ"ס ו-6.5 שניות ל-100 קמ"ש
  • השיווק המקומי צפוי להתחיל במהלך השנה הבאה
ביצועים מהחשמל: סקודה אניאק מקבל גרסת RS מחוזקת, עם אותה מערכת הנעה של האניאק קופה RS ופולקסווגן ID4 GTX - שני מנועים חשמליים עם 299 כ"ס. אלו מאפשרים זינוק ל-100 קמ"ש ב-6.5 שניות, 0.4 שניות פחות מהגרסה כפולת-הנעה שהוצעה עד כה (265 כ"ס) ו-180 קמ"ש מרביים (20 קמ"ש יותר).
מצברי 82 קוט"ש מאפשרים טווח נסיעה תיאורטי של 500 ק"מ, עם טעינה מהירה (135DC) מ-10% ל-80% ב-36 דקות. מערך מיתלים נוקשה יותר מאפשר הנמכת מרכב קלה (1.5 ס"מ מלפנים, 1 ס"מ מאחור), עם אופציה לבולמי זעזועים אדפטיביים.
מה עוד צריך לדעת: המראה אינו שונה מהותית, אך נעזר כעת בנוצות קרב בדמות צביעה שחורה באזורים נבחרים, פגוש קדמי שונה, סבכה קדמית מוארת כציוד תקני וחישוקי "20 או "21. וגם, כמובן, צבע ירוק זרחני. בתא הנוסעים יש מושבים שונים המציעים תמיכה משופרת, הגה שלוש צלעות ייחודי וגימורים דמויי אלקנטרה וקרבון. מסך המגע הגדול ("13) ולוח המחוונים הדיגיטלי הצנוע ("5.3) נותרו ללא שינוי.
מה אנחנו חושבים: חטיבת הביצועים של סקודה היא אחת המוערכות בשוק הרכב האירופאי בכלל, ובקונצרן פולקסווגן בפרט. האוקטביה RS למשל תמיד שילבה בין ביצועים ויכולת דינמית מהטובות בקטגוריה, לצד שימושיות משפחתית לדוגמה ותג-מחיר נמוך מאחיותיה מבית ומתחרות מחוץ.
כמו גרסת הקופה שלו, גם האניאק RS לא נראה כמי שמסוגל - או אף רוצה - לשחזר את היכולת הספורטיבית בהנעה חשמלית. שכן לפחות גרסת הקופה בה ערכנו נהיגת בכורה, הוכיחה כי סקודה לוקחת את קטגוריית החשמל-ביצועים למקום אחר, ומוותרת על תחרות למשל עם קיה EV6 GT ויונדאי איוניק 5 N העתידית.