בקצרה:
  • ה-XV המוכר בארה"ב כקרוסטרק, הופך לחיית שטח
  • עם מרכב מוגבה, מרווח גחון וזוויות מרכב משופרות
  • שיווק גם אצלנו? לא בעתיד הקרוב
עוד קצת גובה: הקרוסטרק (שמשווק אצלנו כ-XV) יהיה דגם שלישי של סובארו לעבור בסדנת שיפור השטח ווילדרניס, אחרי האאוטבק והפורסטר. בהשוואה ל-XV הרגיל הוא זוכה במיתלים שונים המאפשרים הגדלת מרווח הגחון ב-1.5 ס"מ (23.6 ס"מ), עם מהלכי מתלה ארוכים יותר ויכולת ספיגת שיבושים עדיפה. לקשר עם הקרקע אחראים צמיגי יוקוהמה גאולנדר AT בעלי פרופיל אגרסיבי יותר המולבשים על חישוקי "17 מושחרים.
שינויים ויזואליים נוספים כוללים פגושים שונים עם פנסי ערפל קדמיים גבוהים יותר, האחראים גם על שיפור זווית הגישה ב-2 מעלות (20) והנטישה ב-3 מעלות (33), לצד מדני פלסטיק סביב המרכב להגנה מפני שריטות. יש גם גגון שונה המאפשר נשיאת 80 ק"ג בזמן נסיעה ו-317 ק"ג במצב סטטי.
בנזין מחוזק: מנוע הבנזין שמוצע בגרסה זו הוא החזק בהיצע, בוקסר עם ארבעה צילינדרים בנפח 2.5 ליטר ו-182 כ"ס והנעה כפולה קבועה. החיבור הוא לתיבת הילוכים רציפה עם מערכת קירור משודרגת ויחס העברה סופי קצר יותר (4.11 לעומת 3.70), האמור לסייע בתנאי נסיעה בשטח טכני. שינויים אלו גם מאפשרים לו כושר גרירה (1.6 טון) כפול מזה של הקרוסטרק הרגיל.
בורר מצבי השטח (X-MODE) כולל שני מצבים (שלג-כורכר או שלג עמוק-בוץ) המתאימים את מערכות ההנעה והאלקטרוניקה לתוואי הנבחר ויש גם בקרת ירידה במורד. תא הנוסעים כולל ריפודים שונים למושבים הדוחים מים. כמו בדגם הרגיל, גם כאן יש מסך מגע ענק בקונסולה המרכזית ("11.6) וגם מערכות הבטיחות זהות, לרבות בלימה אוטונומית (כולל האצה לא רצונית למכשול), התרעת סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת.
מה אנחנו חושבים: יתרונה המשמעותי של סובארו בקטגוריית רכבי הפנאי כיום מתבטא במערכות הנעה כפולה יעילה המקנה יכולת שטח טובה מהמתחרים. הצגת גרסה המשדרגת עוד יותר את יכולת השטח הופכת את רכבי הפנאי שלה לייחודיים עוד יותר, וגם חוסכת את הצורך של חלק ניכר מקהל הלקוחות לשדרג את רכביהם בסדנאות שטח לאחר הרכישה. ולכן לקרוסטרק ווילדרנס, ממש כמו אחיו הגדולים במשפחה, פוטנציאל לא מבוטל אם ינחת באולם התצוגה המקומי של סובארו. אלא שבינתיים היצרנית מייעדת את גרסאות אלו לשוק האמריקאי בלבד, וממש חבל שכך.