לפני כשנה וחצי החלה טסלה לשווק מכוניות בישראל, ופרצה לשוק המקומי בסערה עם תג-מחיר אטרקטיבי ביחס להערכות של 180 אלף שקלים עבור המודל 3. מחיר שהדהים יבואנים מתחרים, בהם כאלה שתכננו להשיק מכוניות חשמליות מעט לאחר מכן. אלא שמחיר אותו רכב עמד כעת - וכבר מספר חודשים - על 225 אלף שקלים, לאחר מספר סבבי התייקרות.
1 צפייה בגלריה
טסלה מודל 3
טסלה מודל 3
(צילום: ניר בן זקן)
גם מספר יבואנים אחרים העלו בחודשים האחרונים את מחירי המכוניות שהם משווקים כאן, ונראה היה כי התייקרות נוספת בטסלה היא רק שאלה של זמן. אך בינתיים הפתיע אילון מאסק, בעלי המותג, והגיב בטוויטר לשאלה "האם יש תכניות להוזיל את מחירי המכוניות (של טסלה) לאחר שיסתיימו בעיות שרשרת האספקה ומגיפת הקורונה". מאסק, הפעיל מאוד ברשת החברתית עם למעלה מ-100 מיליון עוקבים, השיב: "אם האינפלציה תואט, תהיה לנו אפשרות להוזיל".
התייקרות המכוניות בישראל מושפעת כיום ממספר משתנים. החל בהתייקרות התובלה הימית, דרך מגבלות ייצור כתוצאה ממשבר השבבים והעדפת שווקים גדולים באירופה על פני הישראלי הצנוע, ועד התייקרות כמעט גורפת של חומרי גלם.
עם זאת, חלק מתחרי טסלה הישירים מצליחים בכל זאת לשמור על תג מחיר זהה, למשל יונדאי איוניק 5 שהושק לפני כשנה במחיר של 190 אלף שקלים ומחירו הרשמי לא השתנה מאז - הגם שלא ניתן להזמין אותו באופן זמני. אחרים שאינם מתחרים בה ישירות, כמו ג'ילי הסינית שהחלה לשווק בארץ את הגיאומטרי C עם תגי מחיר של 134 עד 143 אלף שקלים בהתאם לגרסה, מוכרת כיום את אותן גרסאות במחיר של 140.5 אלף עד 155.5 אלף שקלים.