בקצרה:
  • ה-CLE היא מחליפת גרסאות הקופה ל-C ול-E
  • מרחב המחיה דומה ל-E, היכולות דינמיות גבוהות מה-C
  • תנחת כאן בתחילת השנה הבאה
בין C ל-E: מרצדס חושפת תמונות ראשונות מניסויי נהיגה ב-CLE, קופה חדשה שתחליף באולם התצוגה את ה-C קופה וה-E קופה, במטרה להתמודד מול ב.מ.וו סדרה 4. מבחינה רעיונית, הקופה החדשה פותחה כמענה למשוב מקבוצות מיקוד שערכה היצרנית ללקוחות דגמי הקופה המוחלפים. מבעלי ה-C קופה התברר כי מרחב המחיה לא מספק, בעוד נהגי E קופה ציפו ליכולות דינמיות גבוהות יותר.
כבסיס משמשת פלטפורמת MRA של מרצדס המשמשת את כל קשת הדגמים של מרצדס, מ-C קלאס ועד S קלאס לרבות רכבי הפנאי המבוססים עליהם, עם ממדים שיהיו דומים ל-E קופה. לטובת שיפור היכולת הדינמית יוצעו כאופציה מיתלי ספורט בכיול קשיח יותר עם בולמי זעזועים אדפטיביים, וגם היגוי אחורי אקטיבי המשפר את חדות הכניסה לפניה (הפניה בזווית הפוכה לקדמיים במהירות נמוכה) ואת היציבות הכיוונית (הפניה באותה הזווית של הקדמיים במהירות גבוהה).
בנזין, דיזל או היברידי: ה-CLE תוצע עם מנועי בנזין או דיזל המוכרים של מרצדס, עם 4 או 6 צילינדרים ומערכת היברידית קלה (48V). החיבור יהיה לתיבת תשעה הילוכים אוטומטית והנעה אחורית או כפולה קבועה בהתאם לגרסה.
בעתיד מרצדס צפויה להציע גם גרסת AMG, עם מערכת הנעה היברידית מה-C63. עם 680 כ"ס המגיעים משילוב מנוע בנזין, 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטר עם מגדש טורבו שמופעל גם בעזרת חשמל (476 כ"ס) ומנוע חשמלי (204 כ"ס) המוצב מאחור כיחידה אחת יחד עם תמסורת בעלת שני יחסי העברה ודיפרנציאל מוגבל החלקה.
מה אנחנו חושבים: לאור הירידה בביקוש לדגמי קופה, הצעד של מרצדס לצמצום היצע הדגמים בתצורה זו מתבקש. בעיקר כשהיא נדרשת, כמו שאר יצרניות הרכב, להשקיע משאבים אדירים בפיתוח דגמים חשמליים.
השאלה הגדולה שתקבע את הצלחתה היא תג המחיר, האם הוא יהיה קרוב יותר לקופה הקטנה או לגדולה מאלו שאותן היא מחליפה.