בקצרה:
  • שברולט תחשוף בקרוב טנדר סילברדו כול חשמלי
  • את הבסיס יעניק ההאמר EV של GMC
  • גרסת הייצור הסדרתי תגיע רק בעוד שנתיים
חשמל וארגז: טנדר חשמלי הוא ללא ספק הדבר הבא בתעשיית הרכב האמריקאית, אבל היצרניות מגיבות באיטיות. פורד אמנם כבר משווקת F150 חשמלי, GMC תעלה על הכביש טנדר האמר עם סוללות בקרוב, טסלה רק מתעכבת עם הסייבר טראק וכך גם ריוויאן, וראם של קרייזלר נמצא כבר בהכנה. ומה עם שברולט, זו שנושפת בגבה של פורד בשוק הטנדרים האמריקאיים העצום והרווחי עם הסילברדו?
זה קורה. היצרנית האמריקאית לא מפרסמת אמנם פרטים לגבי הסילברדו החשמלי, פרט לכך שתהיה לו מערכת היגוי אחורי בדומה להאמר EV שיהווה לו בסיס. אבל הוא עומד להגיע על הפלטפורמה הייעודית ש-GM פיתחה. אגב, בשונה מהטנדר של פורד המבוסס על פלטפורמה קיימת.
יש לכך יתרונות מבחינת חירות עיצובית ויעילות הנדסית, ואפשר להניח שגם הביצועים ויכולת הכביש יהיו עדיפים, אבל גם המחיר יהיה גבוה משמעותית.
מה אנחנו יודעים עליו: בגדול, כמו ההאמר רק עם מרכב אחר. היצע המנועים יהיה דומה להאמר החשמלי, עם 1,000 כ"ס משלושה מנועים חשמליים (שניים מאחור, אחד מלפנים) בגרסה היקרה ביותר, ועד צמד מנועים חשמליים (מאחור ומלפנים) ו-625 כ"ס בגרסה הבסיסית. טווח הנסיעה צפוי להיות דומה, בין 400 ל-480 ק"מ בהתאם לגרסה וכך גם האפשרות לטעינה אולטרה מהירה (350DC) שתטעין 160 ק"מ שח טווח ב-10 דקות - 960 קמ"ש בהגדרות העדכניות.
תצורת ההנעה בגרסאות בכירות מאפשרת הכוונת מומנט מאחור (באמצעות שני המנועים החשמליים) והורדה של הכוח לגלגל האוחז, בעוד מלפנים תותקן נעילת דיפרנציאל מכאנית. כמו ההאמר, גם כאן יהיו מיתלי אוויר שמאפשרים מרווח גחון משתנה, והיגוי אחורי אקטיבי שמסייע לשיפור כושר התמרון.
מה אנחנו חושבים: למרות שפורד משווקת כבר מספר דגמים חשמליים בשווקים שונים, אין ספק ש-GM היא חלוצת ההנעה החשמלית מבין שלושת ענקיות הרכב האמריקאיות. החל ב-EV1 הניסיונית מאמצע שנות ה-90, מספר מרשים של הצהרות ומכוניות תצוגה בעשור הראשון של האלף הנוכחי, ספארק EV של 2012, וולט ההיברידית בולט מ-2016 ועוד.
אבל בניגוד לכל אלה, טנדר הוא טנדר, ובארה"ב אתה חייב אחד כדי להצליח. GM הבינה שהיא חייבת אחד אבל מסיבות שונות התעכבה יותר מדי וזה עלול בהחלט לפגוע בה שכן ממובילת השוק והמהפיכה היא כנראה תמצא עצמה מפגרת. טנדר חשמלי ראשון רק בעוד שנתיים? לא מומלץ.