בקצרה:
  • המיני החדשה כבר לא באמת רעננה, ולכן תוחלף
  • עם חרטום דומה, אחוריים וסביבת נהג מעודכנים
  • תגיע לכביש הציבורי רק בסביבות 2023
דליפה סינית: תמונות שפורסמו בעמוד הטוויטר של עיתונאי הרכב גרג קייבל, חושפות את המיני החדשה באתר ניסויים בסין, כשהיא נטולת מדבקות הסוואה כמקובל. עיצוב החרטום דומה לשלושת הדורות הקודמים בשושלת עם עדכונים מתבקשים, בהם ויתור על כונס האוויר המדומה בגרסת S. שינוי משמעותי יותר בוצע באחוריים עם יחידות תאורה משולשות ופס שחור שמחבר ביניהן ועליו שם הגרסה, לטובת אשליית רוחב. עוד ניתן להבחין בידיות פתיחת דלתות מוסלקות שאמורות לסייע להפחתת מקדם הגרר.
גם סביבת הנהג שונתה והיא נטולת לוח מחוונים, כשבמקומו יש תצוגת נתונים עילית על השמשה. במרכז הקונסולה יש מסך מגע עגול ענק עם מתגים תחתיו. מיני צפויה לצייד את הדגם החדש גם במערכות בטיחות מתקדמות מאלה המיושנות של הדגם הנוכחי, המסתפק בבלימה אוטונומית והתרעה על סטייה מנתיב.
מה אנחנו יודעים: הדור הרביעי של מיני מאז הושקה מחדש על ידי ב.מ.וו בשנת 2000, יתבסס על פלטפורמה שהיצרנית מגדירה כ"חדשה", ותשמש כבסיס לדגמים האחרים של המותג כמו-גם דגמי הנעה קדמית של ב.מ.וו. המטרה היא לאפשר לצייד אותה במנוע חשמלי וסוללות מתקדמות מאלה המוצעים בקופר SE הנוכחית, מה שאמור גם לאפשר לה טווח נסיעה גדול משמעותית מ-228 ק"מ כיום.
למרות תהליך החשמול שעוברת תעשיית הרכב, הדור הרביעי של המיני צפוי עדיין לשמור על אפשרות הנעה באמצעות מנועי בנזין. אלו יציעו ככל הנראה שלושה צילינדרים בנפח 1.5 ליטר בקופר, או ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר בקופר S.
מה אנחנו חושבים: מיני הייתה בתחילת האלף אחד הדגמים הנחשקים, אבל הפכה עם השנים למכונית חביבה אך מיושנת שלא הציגה חידושים משמעותיים ב-20 השנים שחלפו מאז. הסיבה העיקריות לכך היא פשוט היעדר תחרות, שלא חייבה את ב.מ.וו לפתח ולחדש אותה. גם הניסיונות שכן נעשו, כמו הרחבת המשפחה עם גרסאות קופה, רודסטר, ופייסמן, נכשלה וייצורם הופסק. אז מיני חייבת עדכון דחוף בהתחשב בשינויים שעוברת התעשייה, אם היא מעוניינת להשאר רלוונטית. ובהתחשב בצורך הולך וגובר לתחבורה במרכזי ערים צפופים היא צריכה ויכולה להביא חידושים משמעותיים יותר משינויי מראה קלים. האם היא תעשה זאת? נדע רק לאחר שתוצג רשמית.