הקומיקאי התל אביבי גיא אורדיבר הודיע אמש לעוקביו ברשתות החברתיות כי הוא מוכר את הקורקינט החשמלי שלו, אבל בנסיבות שונות מהמקובל. בפוסט ארוך, המלווה בתמונה שצולמה במיטת בית החולים לאחר שעבר תפרים בצווארו, סיפר כי עבר תאונת קורקינט עצמית, בה עלול היה לקפח את חייו. ״היום הייתה הפעם הראשונה בחיי שהייתי קרוב למוות״, כתב. ״נקודה בולטת באמצע שביל אופניים גרמה לי לעוף על הכידון של הקורקינט ששיסף לי את הגרון, היה לי הרבה מזל״. את הפוסט חתם ב״לסיכום, מוכר קורקינט חשמלי בן חודשיים״.
1 צפייה בגלריה
זירת התאונה בפתח תקווה
זירת התאונה בפתח תקווה
תאונת קורקינט - אילוסטרציה
(צילום: טל שחר)
מספר שעות לאחר פרסום הפוסט שיחזר אורדיבר, רוכב קורקינט ותיק, כיצד אירעה התאונה העצמית. ״זה קרה בעשר וחצי בבוקר. רכבתי בשביל אופניים בשדרות בן גוריון. על השביל יש מעין רמפה שבדרך כלל אני מאט לקראתה. הפעם שכחתי ממנה ועפתי עם הכלי כשעברתי אותה. איבדתי שליטה ובנפילה נתקעתי בכידון של הכלי. או הכידון או רצועת הקסדה שחבשתי שיספו לי את הגרון״.
הוא מספר שתחילה חשב כי הכל בסדר וניסה לקום, אלא שאז ראה אדם, שהתברר לאחר מכן כרופא בבית החולים איכילוב, שרץ לעברו והחל ללחוץ לו על הצוואר בכדי לעצור דימום. ״לא הפסקתי לדמם, אנשים שהגיעו והתאספו סביבי הזמינו לי אמבולנס, וכשהפראמדיק הגיע הוא לא האמין לי כ׳ קורקינט הוא זה ששיסף לי את הגרון ככה״.
אורדיבר הובהל לבית החולים ושם הוכנס תחילה לחדר הלם. ״אני זוכר שהייתה שם היסטריה סביבי. רופא הגיע לבדוק שהחתך העמוק לא פגע בעורק ראשי״. לאחר הבדיקות הראשוניות ששללו פגיעה פנימית תפר פלסטיקאי את גרונו, בעוד רופאים אחרים טיפלו בנקע בקרסולו, שפשופים ומכות יבשות אחרות.
ממיטתו הוא מספר כי ביטל חופשה בארה״ב אשר אמור היה לטוס אליה ביום שישי, וכי זו לא הפעם ראשונה שבה נפגע בתאונה עם הכלי. ״התאונה הקודמת הייתה לפני שנה וחצי. שברתי בה את המרפק ונשבעתי לא לחזור לרכוב. אבל אחרי חודש בו התניידתי בתחבורה ציבורית שבתי אליו, אמרתי לעצמי ששווה לקחת את הסיכון. אבל זה לא יקרה שוב. לא נראה לי שאסע יותר על הכלי. הפעם הייתי קרוב מדי למוות.
אמש החליט כאמור לפרסם את מה שקרה ולנסות למכור את הקורקינט. ״כתבתי ומחקתי כמה פעמים כי לא ידעתי אם לפרסם. לא היה לי כוח לתשומת הלב, פחדתי שיצחקו כי כבר הייתה לי את התאונה עם המרפק. אבל הייתי חייב להעביר מסר, לצייר לאנשים תמונה די מזעזעת בכדי שיבינו מה קרה לי״.
למרות הדברים הקשים, חלק מהמגיבים לפוסט שהעלה ניסו לרכוש את הכלי ויצרו עימו קשר. ״כמה הקורקינט ומה הדגם״, שאל אחד מבלי להתייחס כלל למצבו של אורדיבר. כאשר קיבל את המידע התאכזב לגלות כי מדובר בקורקינט לא זול. אורדיבר ענה לו כך: ״אדבר איתך כשאפול ממשהו קטן יותר״.