בקצרה:
  • אלפין מציגה גרסת חשמלית ל-A110
  • ביצועים דומים לבנזין, ותוספת משקל צנועה
  • ייצור סדרתי רק בדור הבא בעוד כמה שנים
חשמל וביצועים: אלפין מציגה קונספט לגרסה חשמלית ל-A110, לרגל חגיגות 60 שנים להולדת ה-A110 המקורית. אלפין, שהייתה בעבר יצרנית רכבי ספורט צרפתית, עברה בהמשך לבעלות רנו וכיום משמשת כחטיבת הביצועים של היצרנית, לא מתכוונת להביא אותה בקרוב לייצור במפעל הייחודי שלה בדייפ, שבצפון צרפת. אבל הצגת הקונספט כן מהווה מפגן יכולת לדגמי עתיד חשמליים של המותג, שיפותחו בשיתוף לוטוס.
המנוע חשמלי מגיע מניסאן אריה, אבל כאן הוא מוצב מאחור ומפיק 242 כ"ס, 10 כ"ס פחות ממנוע 1.8 ליטר בנזין מוגדש ב-A110 הרגילה. הכוח עובר לגלגלים האחוריים דרך תיבת הילוכים כפולת מצמד שפותחה בשיתוף גטראג, עם שני יחסי העברה. אלה מאפשרים זינוק ל-100 קמ"ש ב-4.5 שניות, נתון זהה ל-A110 הבסיסית ורק 0.3 שניות יותר מגרסת S הקיצונית.
עדיין קלילה: המצברים בקיבולת 60 קוט"ש מגיעים מהמגאן E, אבל על מנת לאפשר אכלוס שלהם במרכב ה-A110 ולשמור על חלוקת משקל דומה לגרסת הבנזין (58-42 לפנים-אחור), ארבעה מהמודולים הותקנו מלפנים ושמונה מאחור. הם מאפשרים טווח נסיעה של 420 ק"מ.
לדברי אלפין הגרסה החשמלית מעלה את המשקל העצמי ב-258 ק"ג בלבד בהשוואה לגרסת הבנזין. עם משקל כולל של 1,378 ק"ג היא אחת החשמליות הקלות ביותר, בין היתר הודות לעובדה שה-A110 עושה שימוש ניכר באלומיניום עם הקפדה על חיסכון במשקל בכל מקום אפשרי. המתלים שומרים על תצורה דומה, עם עצמות עצה כפולות מלפנים ומאחור, אבל זרועות התחתונות מאחור חוזקו והם נתמכים בכל ארבעת הפינות על ידי בולמי זעזועים של אוהלינס.
מבחינה עיצובית היא זהה כמעט ל-A110 המוכרת, למעט ויתור על שמשה אחורית והוספה של פתיחה לחלקו העליון של הגג באמצעות מנגנון ידני. בתא הנוסעים יש מסך מגע גדול יותר, מערכת שמע משודרגת והוא עושה שימוש ניכר בחומרים ממוחזרים וידידותיים לסביבה.
מה אנחנו חושבים: ה-A110 היא אחד הדגמים הייחודיים בקטגוריית מכוניות ספורט. שכן היא מוותרת על מרוץ חימוש של מנועים רבי עוצמה, ומשקיעה בעיקר במשקל עצמי נמוך ככל הניתן המקנה לה יכולות דינמיות יוצאות דופן, ולמעשה היא הייתה אחת המכוניות המהנות ביותר לנהיגה שיצא לנו לחוות.
הגרסה החשמלית שלה אומנם לא תגיע לייצור סדרתי, אבל היא כן מראה את המחויבות של אלפין לשמור על ה-DNA שלה ועל ההשקעה בתכנון מתקדם ומשקל עצמי נמוך. ולכן רף הצפיות מהדור הבא שלה, שיעבור להנעה חשמלית, גבוה מאוד.