בקצרה:
  • ה-C40 הוא גרסת כמו קופה ל-XC40
  • בשונה מאחיו ישווק רק עם הנעה חשמלית
  • המחיר מתחיל ב-280 אלף שקל, 10,000 שקל יותר
C בחשמל: ה-C40 הוא רכב חשמלי שני של וולוו, וגם דגם ראשון שמחזיר את האות C לאולם התצוגה של היצרנית המציין גרסאות קופה, כמעט עשור לאחר הפסקת ייצור ה-C70. בשונה מה-XC40 המהווה לו בסיס, ומיוצר עם מנועי בנזין, היברידי נטען וחשמלי, ה-C40 יוצע רק עם מערכת הנעה חשמלית. לגרסת הבסיס מנוע חשמלי קדמי (231 כ"ס) המחובר לגלגלים הסמוכים אליו, לגרסה הבכירה (310 אלף שקל) שני מנועים חשמליים עם 408 כ"ס בסך הכול. הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 7.4 שניות בגרסת הבסיס, 4.7 שניות בגרסה הבכירה.
לגרסת הבסיס מצברי 69 קוט"ש המאפשרים טווח נסיעה של 417 ק"מ, לבכירה 78 קוט"ש ו-442 ק"מ. לשניהם אפשרות לטעינה מהירה (130DC למצברים הקטנים, 150DC למצברים הגדולים) עם מילוי מ-10% ל-80% ב-32 דקות למצברים הקטנים ועוד חמש דקות לגדולים.
מה עוד צריך לדעת: השינוי העיצובי המשמעותי הוא בחלק אחורי משתפל בחדות לאחור עם מראה דמוי קופה, תוספת של צמד מסיטי אוויר (בקצה הגג ובקצה דלת תא המטען), שינויים המביאים למקדם גרר (0.32) נמוך במעט. העיצוב הפנימי דומה, לרבות לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3) ומסך מגע ("9) בקונסולה המרכזית, אבל חלון השמש נטול וילון אטימה. בהשוואה ל-XC40 הוא ארוך ב-1.5 ס"מ (440 ס"מ) נמוך ב-5.5 ס"מ (159 ס"מ) רחב בסנטימטר (187 ס"מ) ובסיס גלגלים זהה (270 ס"מ). תא המטען קטן ב-5 ליטר (419 ליטר).
רשימת האבזור זהה ל-XC40 החשמלי וכוללת כיוון חשמלי וחימום למושבים הקדמיים, בקרת אקלים מפוצלת, מפתח חכם, מצלמות היקפיות, מערכת שמע של הרמן קרדון, דלת תא מטען חשמלית וחישוקי "19. מערך הבטיחות כולל בלימה אוטונומית (גם לתנועה חוצה וגם בנסיעה לאחור), שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת שטח מת אקטיבית (מונעת כניסה לנתיב לא פנוי) וסיוע בהיגוי להתחמקות ממכשול. כמו ב-XC40 החשמלי גם כאן מערכת תקשורת אוטומטית למוקדי חירום לאחר תאונה, או במידה והנהג מזוהה כלא כשיר.
מה אנחנו חושבים: ה-C40 נראה כמשלב את היתרונות של ה-XC40 כמו תא נוסעים שימושי ומערכת הנעה חשמלית יעילה, אבל עם עיצוב מעניין וייחודי יותר. מצד שני הוא עושה שימוש בפלטפורמה של דגמי בנזין שעברה הסבה, בשונה ממתחריו הישירים – אודי Q4 e-tron ספורטבק שכבר משווק כאן וג'נסיס GV60 שיושק בשבועות הקרובים – המבוססים על פלטפורמה ייעודית.
ה-C40 יהיה תוספת חשובה לאולם התצוגה של וולוו, אבל נראה שהחדשות המסקרנות מצד היצרנית השוודית יהיו עם הפולסטר 2 שתנחת כאן ביוני הקרוב, ועשויה להיות מכונית ראשונה שתאיים על הדומיננטיות של טסלה מודל 3.