בקצרה:
  • שלוש שנים וחצי אחרי הקונספט, קופרה מציגה את הטווסקאן
  • המראה מרהיב, הבסיס הוא פולקסווגן ID5 עם ביצועים משופרים
  • ייוצר במפעל חדש בסין. ינחת כאן רק בעוד שנתיים
באיחור לא אופנתי: שלוש שנים וחצי אחרי הצגת הקונספט הראשוני, קופרה משיקה באירוע שערכה בברלין את הטווסקאן בגרסת כמעט מוכנה לייצור סדרתי. כמעט, משום שהייצור צפוי להתחיל רק בשנה הבאה במפעל החדש של פולקסווגן בסין (בשיתוף פעולה עם JAC) ולנחות כאן רק בעוד שנתיים. מדובר בדגם חשמלי שני של קופרה אחרי הבורן המבוסס על פולקסווגן ID3. במקרה של הטווסקאן עם מרכב פנאי קופה, תצורה אותה קופרה היא האחרונה להציע מבין החטיבות השונות בקונצרן פולקסווגן.
בסיס מוכר ומחוזק: כמו שאר הדגמים החשמליים של הקונצרן הגרמני גם כאן הבסיס הוא פלטפורמת MEB, עם בסיס גלגלים זהה ל-ID5 (276.5 ס"מ), אבל הוא ארוך ב-4.5 ס"מ (464.5 ס"מ), רחב ב-1 ס"מ (186 ס"מ) ונמוך ב-1.5 ס"מ (160 ס"מ). תא המטען מכיל 540 ליטר (9 ליטר פחות).
מערכת ההנעה בו חזקה יותר מבאחיו הגרמני. לגרסת הבסיס מנוע חשמלי אחורי המעביר 286 כ"ס לגלגלים הסמוכים אליו (82 כ"ס יותר) ומאפשר זינוק ל-100 קמ"ש ב-6.8 שניות, 1.6 שניות מהר יותר מה-ID5 המקביל לו. הגרסה הבכירה מוסיפה מנוע חשמלי מלפנים (108 כ"ס), הנעה כפולה עם 340 כ"ס וזינוק ל-100 קמ"ש בתוך 5.6 שניות, 0.7 שניות מהר יותר מה-ID5 GTX (299 כ"ס).
לשתי הגרסאות סוללה בקיבולת 82 קוט"ש וטווח נסיעה של 547 ק"מ לגרסת ההנעה האחורית ו-517 ק"מ לגרסת ההנעה הכפולה, גם במקרה זה כ-20 ק"מ יותר מהגרסאות המקבילות באח הגרמני. מערכת הטעינה המהירה זהה (135 קילוואט) מאפשרת הוספת 100 ק"מ לטווח הנסיעה ב-7 דקות ומילוי מ-10% ל-80% בכחצי שעה.
התרשמות חיה: העיצוב החיצוני הוא ללא ספק מנקודות החוזקה הגדולות של הטווסקאן, ומבחינה זו הוא מרשים, מיוחד ובולט בהרבה מאחיו לקונצרן. עם חזית אגרסיבית הכוללת שורה של כונסי ומסיטי אוויר, יחידות תאורה חדות וסמל מותג מואר. בפרופיל חישוקי "21 ענקיים בגימור נחושת מוצבים בתוך בתי גלגלים מושחרים וגג המשתפל בחדות לאחור ויחידת תאורה המתוחה לכל רוחב דלת תא המטען.
סביבת הנהג מרשימה לא פחות, עם קונסולה מרכזית המעוצבת בהשראת לוגו המותג וכוללת זרוע צפה היוצרת הפרדה בין הנהג לנוסע ומאחוריה תא אכסון גדול. בחלק העליון מסך מגע ענק ("15) השולט במערכות השונות עם הבטחה לאופן פעולה משופר מזה המוצב בדגמים העדכניים של פולקסווגן, אבל חבל שמתחתיו עדיין מוצבים מתגי מגע המסורבלים לבקרת האקלים.
עוד חבל שקופרה לא נפטרה מהסידור הלא מוצלח של מתגי החלונות בדלת הנהג עם צמד כפתורים ובורר לבחירה בין הקדמיים לאחוריים. הגה שלוש צלעות בשרני הוא המוכר של קופרה, עם צמד מתגים כבורר מצבי נהיגה ומנופי שליטה בעוצמת הרגנרציה (4 מצבים), ומאחוריו לוח מחוונים צנוע ("5.3). בורר ההילוכים כאן הוא ידית מימין להגה, במקום זו המשמשת לשליטה במגבים.
עתיד וירטואלי: במסגרת האירוע הוצגה גם התכנית לכניסה לעולם המטאוורס הדיגיטלי. למשל הוצגה האפשרות לנהיגה על מסלול באמצעות משקפי VR באורבן-רבל רייסינג שלדברי אמורה להנגיש את חווית הנהיגה במכונית מירוץ או באבות טיפוס עתידיים עבור הציבור הרחב במטרה למשוך קהל צעיר למותג עוד לפני השלב בו הוא מחזיק ברישיון נהיגה. עבור קופרה הנוכחות שם חשובה וביצרנית גם מתכננים להטמיע את המותג כחלק מסגנון חיים במטרה לייצר קהילה ייעודית, כך שבנוסף היא תציע פעילויות וירטואליות נוספות בעולם האופנה והבילויים.
הכתב היה אורח חברת קופרה