בקצרה:
  • מבוסס על טויוטה BZ4X
  • עם 313 כ"ס, טווח רשמי של 436 ק"מ
  • המחירים ינועו בין 450 ל-500 אלף שקל
4 צפייה בגלריה
לקסוס RZ450e
לקסוס RZ450e
לקסוס RZ450e
מכור מראש: לקסוס תנחית בקרוב בישראל את הדגם החשמלי הייעודי הראשון מתוצרתה, ה-RZ450e, המבוסס על טויוטה BZ4X החשמלי. אלא שהמלאי שהוקצב ליבואנית עומד על כ-200 כלי רכב לשנה הנוכחית, בעוד שלפי היבואנית, רשימת המזמינים ארוכה בהרבה. המשמעות היא שרוכשים חדשים יאלצו להמתין תקופה ממושכת עד הגעת מלאי חדש. תג המחיר הבסיסי: 450 אלף שקלים.
עם ממדי מרכב גדולים משמעותית מהטויוטה עליה הוא מבוסס, ה-RZ צפוי להתחרות כאן מול אודי אי-טרון, מרצדס EQC, ב.מ.וו iX3 וג'נסיס GV70 החשמלי. עם אורך של 480.5 ס"מ הוא יהיה ארוך מכולם (למעט האודי), אך נתוני הרוחב (189.5 ס"מ) ובסיס הגלגלים (285 ס"מ) צנועים מהמתחרים.
מה עוד צריך לדעת: מערכת ההנעה משלבת שני מנועים חשמליים עם תפוקה משוקללת של 313 כ"ס, אבל בשונה מהמקובל בתעשייה, דווקא המנוע הקדמי (204 כ"ס) חזק יותר מהאחורי (109 כ"ס). הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 5.3 שניות, בעוד המהירות המירבית מוגבלת ל-160 קמ"ש.
4 צפייה בגלריה
לקסוס RZ450e
לקסוס RZ450e
לקסוס RZ450e
מצברי 71.4 קוט"ש מאפשרים טווח נסיעה רשמי צנוע יחסית למקובל כיום של כ-435 ק"מ בגרסאות הבסיס עם חישוקי "18, בעוד הגרסה הבכירה שמצוידת בחישוקי "20 מסתפקת ב404 ק"מ בלבד. לקסוס שומרים על טעינה במהירות צנועה יחסית (150DC) שתאפשר מילוי ל-80% בתוך חצי שעה. לדברי היצרנית, הסוללות ישמרו על קיבולת של לפחות 90% גם אחרי 10 שנות שימוש או מיליון ק"מ. עם זאת, האחריות תופעל רק במידה ויכולת הסוללה תרד אל קיבולת של מתחת ל-70%.
4 צפייה בגלריה
לקסוס RZ450e
לקסוס RZ450e
לקסוס RZ450e
מפרט האבזור בגרסת הכניסה כולל בין היתר מצלמות היקפיות, מושבים דמויי עור עם כוונון חשמלי וחימום מלפנים, מסך מגע בגודל "14, דלת תא מטען חשמלית, משטח לטעינה אלחוטית וגג שמש פנוראמי. גרסת הביניים (470 אלף שקל) כוללת בנוסף זכרונות למושב הנהג, אוורור למושבים הקדמיים וחימום לאחוריים, תצוגה עילית ומערכת לחניה אוטומטית. הגרסה הבכירה (500 אלף שקל) מוסיפה גם ריפוד אלקנטרה, מערכת שמע מתוצרת מארק לווינסון, גלגל הגה מחומם וגג שמש עם כפתור הכהייה חשמלי.
מה אנחנו חושבים: בלקסוס, ובטויוטה בכלל, התייחסו לחשמל כפתרון אפשרי לעתיד רחוק. בין היתר מכיוון שממוצע פליטות המזהמים של סוללת הדגמים המיוצרים בקונצרן, היה ממילא נמוך מספיק כדי להמנע מתשלום קנסות על חריגה מרף הזיהום באירופה. זה אפשר לשני המותגים לוותר על הקצאת סכומי עתק לטובת פיתוח בהול של דגמים חשמליים שיסייעו בהורדת הממוצע. אבל כעת זה כבר השוק שדורש חשמל, בעיקר באזורי היוקרה ולא רק בגלל זיהום אוויר.
4 צפייה בגלריה
לקסוס RZ450e
לקסוס RZ450e
לקסוס RZ450e
ובכל זאת, לקסוס (וטויוטה) עדיין לא מבצעות מהלך All in. כי גם עכשיו, עם דגם חשמלי ייעודי ראשון, יצרנית היוקרה מסתפקת ביכולת צנועה יחסית בכל הנוגע לביצועים, טווח נסיעה וקצב טעינה, לפחות שניים משלושת הפרמטרים החשובים ביותר לרוכש רכב חשמלי יוקרתי בחצי מיליון שקלים.
אין לנו ספק כי מוניטין האמינות יאפשר לה להעביר לקוחות RX נאמנים לחשמל, ובהתחשב בגודל הפיזי, גם תג המחיר די מיישר קו עם המתחרים. ההצלחה אם כך די מובטחת, בעיקר אם המלאי ימשיך להיות כה מצומצם.

הכתב אורח חברת לקסוס