בקצרה:
  • ב.מ.וו תציע לראשונה M3 סטיישן
  • עם הנעה כפולה ו-3.5 שניות ל-100 קמ"ש
  • תשווק גם בישראל בהזמנה מיוחדת
סטיישן ביצועים: ה-M3, אחת ממכוניות הביצועים המפורסמות והנחשקות, כזו שמככבת עשרות שנים בחלומות המוטוריים של צעירים ובוגרים כאחד. מי שבעברה לא רק אין ספור ניצחונות במירוצים, אלא גם הילת שילוב קרוב למושלם בין איכות, ריגוש ושימושיות. מאז הוצגה לראשונה באמצע שנות ה-80 שווקה בשלוש גרסאות - סדאן, קופה וקבריו. ומעתה תוצע לראשונה במרכב סטיישן שימושי.
למרות שתצורת מרכב זו זוכה לפופולאריות רבה באירופה, תהיה זו פעם שלישית בסך הכל שחטיבת הביצועים המעוטרת ממינכן מציגה מכונית סטיישן, הפעמיים הקודמות היו ב-M5 בדור השני (E34) ב-1992 ובדור הרביעי (E60) ב-2007. בניגוד לב.מ.וו, לאודי ספורט ומרצדס AMG הצלחה ארוכת שנים עם דגמי סטיישן בעלי ביצועי מכוניות ספורט.
טיל עם בגאז': ה-M3 סטיישן הראשונה תהיה דומה מבחינה מכנית לגרסת הסדאן שהוצגה לפני כשנה, עם אותו מנוע שישה צילינדרים מוגדש בנפח 3.0 ליטר. הסדאן מוצעת בשתי רמות הספק – 480 כ"ס ותיבת שישה הילוכים ידנית או בגרסת קומפטישן עם 510 כ"ס ותיבת שמונה הילוכים אוטומטית, עם הנעה אחורית בשתיהן או אופציה לכפולה-קבועה בגרסה החזקה יותר.
על פי הערכות, הסטיישן תשווק רק בגרסה כפולה-הנעה במטרה לאפשר לה, בדומה למתחרה הגדולה אודי, ביצועים בכל מזג אוויר. הסדאן מזנקת ל-100 קמ"ש ב-3.5 שניות, 0.4 שניות פחות מבגרסת ההנעה האחורית. המערכת הייחודית, שהוצגה לראשונה ב-M5 הנוכחית (F90), מאפשרת גם לנתק את ההנעה לגלגלים הקדמיים כדי לקבל התנהגות טהורה של המכוניות המפורסמות ממינכן.
מה אנחנו חושבים: שילוב של סטיישן וביצועים נשמע מנוגד לכאורה, אבל למעשה הוא מייצר סוג של מכונית נחשקת במיוחד על ידי בעלי משפחה שאינם זכאים לפריבילגיית רכב ביצועים נפרד. אם תציע איכויות דינמיות דומות לאלו של ה-M3 הרגילה, היא עשויה להיות הסטיישן ביצועים הטובה בעולם.