בקצרה:
  • שש שנים לאחר השקתה, אלפין A110 כאן
  • תשווק בארבע גרסאות שונות, כולל R קיצונית
  • המחיר מתחיל ב-480 אלף שקל, 45 אלף שקל פחות מפורשה קאיימן
ההמתנה הסתיימה: יותר משש שנים לאחר החשיפה בתערוכת ז'נבה וארבע שנים לאחר שהיבואנית הודיעה על כוונת שיווק מקומי, אלפין A110 מחתימה דרכון. יצרנית רכבי הספורט הצרפתית שחוגגת בדיוק היום (22.6) 68 שנים להיווסדה, זכתה לעיקר תהילתה בזכות סדרת ניצחונות היסטוריים במרוצים שונים, וכיום נושאת את שמה קבוצת פורמולה 1. במקביל זה שמה של חטיבת ביצועים (כול-חשמלית בעתיד) של קונצרן רנו, בעלת הבית שלה מזה יובל שנים.
במשקל נוצה: ה-A110 תהיה אלטרנטיבה צרפתית לפורשה קאיימן, ובדומה לה היא בעלת תצורת מנוע מרכזי וחלוקת משקל דומה למכוניות-על אקזוטיות (56-44 לפנים-אחור). הודות לשימוש ניכר באלומיניום (96%) במרכב, השלדה והמיתלים (עצמות עצה כפולות מלפנים ומאחור), יחד עם ממדים צנועים מהמתחרה הגרמנית (קצרה ב-20 ס"מ עם בסיס גלגלים קטן ב-5.5 ס"מ), היא שוקלת 1.1 טון בלבד, כ-300 ק"ג פחות מהקאיימן.
מערכת ההנעה מגיע מרנו מגאן RS, בנזין מוגדש בנפח 1.8 ליטר, הנעה אחורית ותיבת שבעה הילוכים כפולת מצמד. בגרסת הבסיס (480 אלף שקל) הוא מפיק 252 כ"ס ומאפשר זינוק ל-100 קמ"ש ב-4.5 שניות, 0.2 שניות פחות מפורשה קאיימן. בגרסאות GT (המעודנת יותר ב-550 אלף שקל) ו-S (הספורטיבית ב-580 אלף שקל) הוא מחלץ 300 כ"ס עם זינוק ל-100 קמ"ש ב-4.2 שניות (זהה לקאיימן S), ומצויד במערכת פליטה אקטיבית לטובת צליל משופר. לכל הגרסאות מערכת בלימה של ברמבו (דיסקים 320 מ"מ בכל ארבעת הפינות).
ה-S נבדלת משאר הגרסאות בכיול מיתלים שונה, עם קפיצים ובולמי זעזועים קשיחים ב-50% ומוטות מייצבים עבים יותר (קשיחים ב-100%) המנמיכים קלות את המרכב (בכחצי ס"מ) בהשוואה ל-A110 הרגילה וצמיגים רחבים בסנטימטר (215/40 מלפנים, 245/40 מאחור). היא גם מצויידת במושבי באקט - ללא כיוון ידני לגובה, רק על ידי מוסך מורשה - בעלי תמיכה צדית משופרת ומשקל עצמי נמוך ב-13 ק"ג מהרגילים.
כאופציה היא תוצע עם קיט אווירודינמי הכולל מסיט אוויר בפגוש הקדמי וספוילר גדול מאחור, שניהם מקרבון ועם כוח הצמדה של 60 ק"ג מלפנים ו-81 ק"ג מאחור ועם צמיגי מישלין פיילוט ספורט קאפ 2 (פיילוט ספורט 4S בשאר הגרסאות) בעבור 40 אלף שקל.
רשימת האבזור כוללת לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מגע צנוע ("7) עם מצלמת נסיעה לאחור וב-GT כיוון חשמלי למושבים. אלפין לא מציידת את ה-A110 במערכות בטיחות אקטיביות ולכן מותקנת בה מערכת התרעה בהתקנה מקומית.
4 צפייה בגלריה
אלפין A110R
אלפין A110R
אלפין A110 R
קצה הצמרת: בשבועות הקרובים תנחת כאן גם יחידה בודדת של ה-A110 R (720 אלף שקל), כגרסת קצה ומתחרה בקאיימן GT4 RS. גולת הכותרת היא דיאטה המשילה 34 ק"ג בהשוואה ל-A110S הודות להסרת חומרי בידוד ושימוש בקרבון לחלקים כמו כיסוי אחורי במקום שמשה, מכסה תא המטען הקדמי (2.9- ק"ג), חישוקים (12.5- ק"ג) ומושבי באקט קלים עוד יותר מאלו של ה-S (5- ק"ג), עם חגורות 6 נקודות בדומה למקובל ברכבי מירוץ.
המנוע זהה ל-A110 S, אבל הפחתת המשקל מאפשרת זינוק ל-100 קמ"ש ב-3.9 שניות (0.3 שניות פחות מה-A110S), בדרך ל-285 קמ"ש מרביים (10 קמ"ש יותר).
גם המיתלים כוילו מחדש עם גיאומטריה ייחודית, מוטות מייצבים קשיחים יותר (ב-10% מלפנים ו-25% מאחור) קפיצים נוקשים (ב-10%) ומרכב מונמך בסנטימטר, או שני ס"מ עבור מסלול המרוצים ובולמי זעזועים עם אפשרות כיוון ידנית ל-20 מצבי שיכוך והחזרה. שינויים נוספים נוגעים לכוח ההצמדה המוגדל הודות לכונסי אוויר במכסה הקדמי ובספי הדלתות, ונוספו גם פתחי אוורור לקירור יעיל ב-20%.
מה אנחנו חושבים: אלפין A110 שונה מאוד בקטגוריית מכוניות ספורט. שכן היא מוותרת על מירוץ החימוש המקובל של 'ביצועים באמצעות סוסים' לטובת תמרון מהיר והנאה מנהיגה טהורה באמצעות משקל עצמי נמוך. והיא עושה את זה עם מראה קלאסי של כוכבת מסלולי הראלי משנות השבעים, ואקסלוסיביות של ייצור בעבודת-יד כמו פעם. ובדומה למתחרה הגרמנית, עם מגוון רחב של גרסאות שמתאימות לקהל גדול ומגוון.
בעולם היא קצרה שבחים גדולים ממיטב עיתונאי הרכב, כולל מקום שני בתחרות מכונית השנה באירופה 2019, למרות שיוויון במספר הנקודות עם המנצחת. ולאור זאת אנחנו סקרנים יותר מאי פעם להתיישב מאחורי ההגה שלה. משהו שיקרה ממש בקרוב.