בקצרה:
  • מיצובישי חושפת קונספט לטנדר חדש
  • ישמש בסיס גם לניסאן נבארה
  • עוד לא ברור אם ישווק כאן
השישי בשושלת: מיצובישי חשפה אב-טיפוס לטנדר חדש ושישי בשושלת ה-L200, זה שזכה לכינויים שונים במהלך השנים לרבות באפלו (דור 2), מגנום (דור 3), האנטר (דור 4) וכיום מכונה טריטון. לאורך השנים הביא הטנדר היפני שורה ארוכה של חידושים לקטגוריה, רשימה הכוללת תיבת הילוכים אוטומטית, בקרת יציבות והנעה כפולה קבועה.
הדור החדש שמוצג כעת הוא למעשה קונספט לגרסה שעברה השבחה בראלי ארט, חטיבת המרוצים המפוארת של מיצובישי, לצורך השתתפות באליפות אסיה במרוצי שטח. זו כוללת בין היתר צמיגי שטח אגרסיביים של יוקהומה, מתקן בארגז לצמד גלגלים רזרביים ושנורקל ליניקת אוויר, אבזרים שלא יוצעו בגרסה הסדרתית.
שותפות יפנית: למרות מדבקות ההסוואה על אב הטיפוס, ניתן להתרשם כי העיצוב החיצוני צפוי להפוך מודרני יותר, בעיקר בחזית עם יחידות תאורה מקוריות וסבכה גדולה ובצללית עם בתי גלגלים מודגשים. הוא ימשיך להתבסס על מכלולים חסונים כמו שלדת סולם וסרן חי עם קפיצי עלים מאחור, בסיס אותו יעניק גם לדור הבא של ניסאן נבארה, בדומה לשיתוף הפעולה בין פורד לפולקסווגן במסגרתו הריינג'ר מעניק בסיס לאמרוק.
מיצובישי לא חושפת בינתיים פרטים טכניים, אותם היא שומרת להשקה המלאה של הגרסה הסדרתית, אבל ניתן לשער כי הוא יוצע כבעבר עם מנוע טורבו-דיזל. תיבת העברה צפויה להיות "סופר סלקט" המוכרת של מיצובישי, עם בחירה בין הנעה אחורית לכביש יבש, כפולה-קבועה לכביש רטוב, נעילת דיפרנציאל מרכזית לנסיעת שטח, והילוך כוח קצר לשטח טכני. בעתיד הוא יקבל גם גרסה חשמלית מלאה, מערכת הנעה שמוצעת בנתיים רק בטנדרים של יצרניות אמריקאיות, ולא במתחרים הישירים כמו איסוזו דימקס וטויוטה היילקס.
מה אנחנו חושבים: הטנדר החדש של מיצובישי הוא דגם חדש ראשון שמפותח על ידה מזה שנים רבות, בשונה משאר הדגמים שהציגה לאחרונה ואשר התבססו על פלטפורמה של הקונצרן (אאוטלנדר) או שהיו העתק לדגמים של רנו (ASX וקולט). מצד אחד אלו חדשות משמחות עבור היצרנית היפנית, אבל לא בטוח שזה המצב גם אצל יבואנית המותג.
שכן מיצובישי משקיעה את עיקר משאביה בשווקים בהם לא נדרשת תקינה מחמירה, כמו דרום מזרח אסיה, אוסטרליה, אמריקה הלטינית, המזרח התיכון ואפריקה, ולכן ספק רב אם יקבל תקינה אירופאית שבלעדיה לא יוכל לקבל גם לוחית רישוי צהובה.