בקצרה:
  • מרצדס SL הבאה תציע סביבת נהג אה-לה S קלאס
  • לראשונה מזה שנים תצויד בשני מושבים מאחור
  • תנחת כאן ברבעון השני של 2022
לקחת גם את הילדים: מרצדס ממשיכה לפרסם מידע אודות SL חדשה, דור שמיני בשושלת שצפוי להיחשף רשמית בקרוב ולהוציא לגמלאות את הדגם הקודם המשווק במשך עשור. החדשה המרכזית היא תוספת של שני מושבים מאחור, שלא הוצעו בה מאז שנות ה-90 ויאפשרו לילדים בגובה עד 1.5 מטר לשבת שם בנוחות. כך לפחות לדברי מרצדס.
סביבת הנהג מוכרת מה-S קלאס ונראית מתקדמת משמעותית מה-SL היוצאת, עם לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3) ומסך מגע ענק ("11.9) בקונסולה המרכזית. גם פתחי המיזוג וגלגל ההגה - הכולל אפשרות בחירה במצבי נהיגה - מוכרים מדגמים עדכניים של היצרנית.
בחזרה למקורות: ה-SL היא שם הדגם הוותיק ביותר בהיצע העכשווי של מרצדס, שם שהופיע לראשונה ב-1954 ופירושו היה "Super-Leicht" (בעברית: קלה במיוחד). זה היה נכון בדור הראשון עם דלתות "כנפי שחף" מפורסמות. אחר כך פחות, עקב דרישות השוק האמריקאי שהיה אחד הגדולים עבור המכונית. ה-SL הפכה ברבות השנים למפוארת ונוחה (וכבדה) יותר, ממש לא היצירה המקורית שהפכה עם השנים לנחשקת במיוחד ויקרה להחריד כרכב אספנות.
הדור החדש צפוי לחזור למקורות ולהציע יכולות דינמיות גבוהות מאי פעם, בין היתר משום שהוא ייצור על ידי חטיבת הביצועים AMG. המרכב יהיה קשיח יותר והמשקל העצמי יופחת, בין היתר על ידי חזרה לגג בד רך במקום מנגנון קשיח ומסורבל. היצע המנועים יכלול יחידות בנזין מוגדשות ומוכרות של היצרנית - שישה צילינדרים בנפח 3.0 ו-V8 בנפח 4.0 ליטר ולראשונה תוצע גם גרסת הנעה כפולה-קבועה.
מה אנחנו חושבים: ה-SL שהייתה מהדגמים הנחשקים בתעשיית הרכב, הפכה לדגם ותיק ומיושן רעיונית שלא הצליח להתמודד בהצלחה עם מתחרות עדכניות. במרצדס מקווים שהחדש כן יהיה כזה, אבל חיי המכונית הפתוחה לא יהיו קלים. קחו למשל את פורשה 911 קבריולה שתתחרה בה, אם להזכיר רק אחת. מצד שני, החלטה על העברת הפיתוח והייצור לידי חטיבת AMG היא סימן מעודד. אנחנו סקרנים.