בקצרה:
  • אחרי הפסקה, הונדה סיוויק היברידית חוזרת
  • עם הספק מרבי מרשים של 182 כ"ס
  • אך בינתיים ללא תכניות שיווק בישראל
אחרי ההשתלטות טויוטה ויונדאי-קיה על פלח השוק ההיברידי, קל קצת לשכוח כי גם הונדה סיוויק היתה שם - ממש לצד טויוטה עם הפריוס - לפני למעלה משני עשורים, כשהיא מציעה אופציה משפחתית היברידית כמעט ייחודית. וכעת, לאחר שנעלמה מהבמה למספר שנים, מחזירה הונדה גם לאירופה את מנוע הבנזין-חשמל למשפחתית הקומפקטית. עם זאת, היבואנית המקומית אינה חולקת עדיין כל פרטים באשר להגעה אפשרית לכבישי ישראל.
יחידת ההנעה שמשרתת את הסיוויק ההיברידית הגיעה ישירות מחרטומו של רכב הפנאי CR-V, המשווק כאן בגרסה זו. זהו מנוע מסדרת e:HEV המוכר גם מהג'אז, ומבוסס על מנוע הבנזין במחזור אטקינסון שמשודך לשני מנועים חשמליים מקבילים.
במקרה של הסיוויק, מנוע הבנזין הוא בנפח 2.0 ליטרים, עם ניצולת תרמית - לדברי הונדה - מרשימה של 41%. למעשה, מרבית האנרגיה להנעת הרכב מגיעה משני מנועים חשמליים כך שלנתונים - 182 כ"ס, 32 קג"מ - אחראים אלה. בנוסף הוטמעה בסיוויק סוללת ליתיום-יון חדשה עם 72 תאים.
בהונדה עדיין לא מפרסמים נתוני צריכת דלק רשמיים, אך טוענים כי הסיוויק ההיברידית מיועדת להשיג נתוני פליטות של 110 גר' CO2 לכל ק"מ של נסיעה - נתון שיוביל לצריכת דלק של על 20 ק"מ לליטר, כך על פי היצרנית היפנית. מעט פחות חסכוני מנתוני צריכת הדלק הרשמיים של יונדאי אלנטרה או טויוטה קורולה.
יש בורר מצבי נהיגה הכולל מצב חיסכון, רגיל וספורט, לצד מצב חדש המאפשר התאמה אישית (תגובת מנוע, תיבת הילוכים, ותצוגה מותאמת בלוח המחוונים). בנוסף ניתן לבחור במצב EV להנעה חשמלית מלאה, בהתאם לזמינות הכוח בסוללות. בהונדה מציינים עוד כי ניתן דגש על בידוד הרעשים ותגובות מנוע חלקות יותר.

לעמוד הונדה סיוויק בקטלוג iCar