• אופל אסטרה חדשה תתבסס על פיז'ו 308
  • תוצע לראשונה גם בגרסה היברידית נטענת
  • תנחת בישראל בתחילת 2022
חוגגת 30: זהו דור שישי למשפחתית הקומפקטית של אופל והדגם הנמכר ביותר שלה, שהוצג לראשונה לפני 30 שנים כמחליפת הקדט. האסטרה החדשה חולקת פלטפורמה ומכלולי הנעה מודרניים עם פיז'ו 308, מה שאמור לאפשר לה להתמודד טוב מבעבר עם המתחרות המודרניות בקטגוריה - ובראשן פולקסווגן גולף. היא גם מותירה בכך רק את האינסיגניה כדגם אחרון של היצרנית הגרמנית שלא מתבסס על דגמים מקבילים בקונצרן הצרפתי.
בסיס צרפתי: כאמור, כבסיס משמשת פלטפורמת EMP2 של קונצרן פיז'ו-סיטרואן, עם אורך דומה לאסטרה היוצאת (437.5 ס"מ, 0.5 ס"מ יותר), בסיס גלגלים שגדל ב-1.5 ס"מ (267.5 ס"מ), תוספת 6 ס"מ לרוחב (186 ס"מ) ו-1.5 ס"מ פחות בגובה (147 ס"מ). תא המטען גדל בכ-50 ליטר (422 ליטר).
היצע המנועים הוא המוכר של הקונצרן, הרלוונטי לישראל הוא בנזין מוגדש שלושה צילינדרים בנפח 1.2 ליטר עם 130 כ"ס ותיבת שמונה הילוכים אוטומטית. בנוסף יוצעו גם גרסאות היברידיות נטענות על בסיס מנוע בנזין מוגדש בנפח 1.6 ליטר עם מנוע חשמלי בשתי רמות הספק משולב – 180 כ"ס או 225 כ"ס. מצברי 12.4 קוט"ש אמורים לאפשר 50 ק"מ נקיים מזיהום.
אופל מציינת כי המרכב קשיח יותר ב-14% מהדגם היוצא, ומערכות המיתלים וההיגוי זכו לכיול ייחודי ושונה מהאחות הצרפתייה, על מנת להעניק לה אופי דינמי יותר.
מה עוד צריך לדעת עליה: העיצוב החיצוני מאמץ את החרטום העדכני של אופל, לרבות יחידות תאורת מטריקס לד עם 84 גופי תאורה בכל אחת, ואפשרות לצביעה דו-גוונית למרכב. עיצוב הפנים נראה מודרני משמעותית, עם לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מגע גדול ("10 כל אחד), המאפשרים הפחתה של כמות המתגים, אך תוך שימור אלה האחראים על בקרת האקלים - מה שאמור לאפשר תפעול אינטואיטיבי יותר מחלק מהמתחרות.
את בורר ההילוכים בגרסאות אוטומטיות מחליף מתג זעיר המפנה מקום לתאי אחסון נוספים, בעוד מושב הנהג מוצב 1.2 ס"מ נמוך יותר, מה שאמור לתרום לתנוחת נהיגה טובה מבעבר. היצע מערכות הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטחים מתים.
מה אנחנו חושבים: המשפחתית הקומפקטית של אופל תהיה ללא ספק טובה משמעותית מקודמתה שהתקשתה להצליח כאן. אבל היא תיאלץ להתמודד מול סוללת דגמים סופר איכותיים כמו פולקסווגן גולף, סיאט לאון, מאזדה 3 שכבר משווקת כאן, מול הונדה סיוויק חדשה, וכמובן גם מול האחות הצרפתית מבית שתנחת כאן בשנה הבאה. מלבד זאת, וכמו שאר חברות הקטגוריה, היא תיאלץ להתמודד מול העדפה הולכת וגוברת של הקהל לרכבי פנאי. קל זה לא יהיה.