• ריינג' רובר איווק ודיסקברי ספורט בגרסת PHEV יציעו כ-60 ק"מ ללא זיהום
  • התפוקה המשולבת (306 כ"ס) והגבוהה יותר מאפשרת ביצועים משופרים
  • המחיר דומה לגרסאות בנזין: 415 אלף שקל לאיווק, 420 אלף לדיסקברי ספורט
כ-60 ק"מ ללא זיהום: קבלו גרסאות היברידיות נטענות המכונות גם PHEV, ר"ת של plug-in hybrid electric vehicle של ריינג' רובר איווק ודיסקברי ספורט, עם מנוע בנזין מוגדש וצנוע (1.5 ליטר, שלושה צילינדרים) אך חזק יחסית לגודלו (200 כ"ס). יש גם תיבת שמונה הילוכים אוטומטית (תשעה הילוכים בדגמים הרגילים) שמעבירה כוח לגלגלים קדמיים, ומנוע חשמלי מאחור (109 כ"ס) שמעביר כוח ישירות לגלגלים האחוריים. אכן, הנעה כפולה.
התפוקה המשולבת עומדת על 309 כ"ס ומאפשרת זינוק ל-100 קמ"ש ב-6.4 שניות באיווק, 6.6 שניות בדיסקברי ספורט, מהיר ביותר משניה מגרסאות בנזין רגילות (P250) המשווקות כאן. למצברים קיבולת של 15 קוט"ש והם מאפשרים טווח נסיעה תיאורטי נקי מזיהום של כ-60 ק"מ ועד למהירות של 135 קמ"ש כדי למנוע ריקון מהיר מדי של הסוללות. המצברים ניתנים גם לטעינה מהירה (32KW) - חצי שעה ל-80% סוללה.
יש שלושה מצבים למערכת ההנעה: "היברידי" המשלב בין המנועים בהתאם לתנאי הדרך, "חשמלי מלא" עד לריקון הסוללה או "בנזין" המפעיל רק את המנוע הרגיל, יעיל במיוחד לפני כניסה לאזורים עירוניים מוגבלים באירופה, במטרה לשמר כמות מירבית של אנרגיה בסוללה.
מערכת בלימה חדשה (אלחוטית, ללא חיבור מכאני) משולבת במערכת טעינה רגנטיבית שתפקידה לטעון את המצברים תוך כדי נסיעה (בלימה-האטה). לדברי לנד רובר, המערכת שפיתחה תעניק לדוושת הבלם תחושה פחות מלאכותית, ממנה סובלות בדרך כלל מערכות דומות.
מה עוד שווה לדעת: מנוע הבנזין ותיבת ההילוכים קלי משקל לטענת לנד רובר, ושוקלים 42 ק"ג פחות מהיחידות בדגמי הבנזין המקבילים. בכך מתאפשרת חלוקת משקל טובה יותר ותוספת המשקל הניכרת (250 ק"ג) של הסוללות מתקזזת במעט. אין הרבה ישנויים נוספים, אך הדיסקברי ספורט מוותר על אחד מיתרונותיו בשוק, שורת מושבים שלישית. רשימת האבזור זהה לגרסאות רגילות וכוללת בין היתר ריפודי עור, מושבים קדמיים מתכוונים חשמלית, מצלמת נסיעה לאחור, חיישני חניה, דלת תא מטען חשמלית וחלון שמש (שאינו נפתח).
אבזור הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת. הדיסקברי ספורט יוצע גם בגרסת בסיס המסירה מרשימת האבזור מפתח חכם, דלת תא מטען חשמלית, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת. ההוזלה: 30 אלף שקלים.
מה אנחנו חושבים: דגמים היברידיים-נטענים איבדו מהאטרקטיביות שלהם מאז שינוי תקנות המס, וכיום מתאימים בעיקר לפלח מצומצם מבעבר באוכלוסיה. מחד, נראה כאילו שני הדגמים הנ"ל איחרו להגיע למסיבה, מאידך הם עדיין מציעים טווח נסיעה חרישי ונקי עבור מי שאינו נוסע למרחקים גדולים מדי מדי יום. כך או אחרת, נראה כי דווקא האיווק עם מנוע בנזין בסיסי (1.5 ליטר, 160 כ"ס) והנעה קדמית שינחת כאן ברבעון הראשון של השנה, עשוי להתגלות כדגם פופולרי יותר עבור חברת המזרח.