19,433 רכבים חדשים עלו על כבישי ישראל בחודש אפריל, מספר נמוך משמעותית מכמות המכוניות שעלו על הכביש בחודשים פברואר ומרץ (29 אלף בכל אחד) וכמובן מכמות המסירות בינואר (47 אלף). ולמרות ההאטה המסוימת, שחלקה מיוחסת לחג הפסח ולמיעוט ימי העבודה, מאז תחילת השנה נמסרו בישראל למעלה מ-125 אלף רכבים חדשים - עליה של 13% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
מובילת השוק היא עדיין יונדאי, למרות שרשמה ירידה קלה של 2% לעומת השנה שעברה. קיה שבמקום השני ירדה ב-5%, ואילו טויוטה השלישית צללה ב-38%. את המקום הרביעי תופסת מאזדה (16%+) ואחריה שני מותגים סיניים חדשים - BYD במקום החמישי וצ'רי במקום השישי. סקודה יורדת אל המקום השביעי למרות עליה של 10% במסירות, ואת העשיריה הראשונה משלימות מיצובישי (15%-), פיג'ו (24%+) וסוזוקי (28%+).
עליות בולטות ניתן למצוא גם אצל ג'ילי (225%+), סיאט (49%+), סובארו (53%+) ורנו (169%+). לעומת זאת, יש לא מעט מותגים שחוו ירידות המשמעותית ביותר היא כאמור של טויוטה (38%-), אך גם שברולט (12%-), ב.מ.וו (32%-), ניסאן (38%-) וג'יפ (37%-).
מתוך סך הרכבים שעלו על כבישי ישראל בשנה הנוכחית, קרוב ל-20 אלף (16%) מצוידים בהנעה חשמלית מלאה ועוד כ-7,000 מצוידים בהנעה היברידית-נטענת (כ-6%). נתח השוק של הרכבים ההיברידיים התכווץ לעומת זאת ל-11% בלבד (13 אלף רכבים), לאחר שבשנים קודמות כבר הגיע ל-20% מסך הרכבים שנמכרו בישראל.
המדינה המובילה ביצוא רכבים לישראל היא דרום קוריאה עם 19% מסך הרכבים שנמכרו כאן, אך מדובר בירידה משמעותית לעומת השנה שעברה - אז תפסו הקוריאנים נתח של 27%. לעומת זאת, נתח השוק של מכוניות מתוצרת סין זינק מ-5% בשנה שעברה ל-17% השנה.
ביתר מדינות המוצא לא חלו שינויים מהותיים. אחרי דרום קוריאה וסין מופיעות ברשימה יפן עם 13% מסך הרכבים שנמכרו כאן, טורקיה וצ'כיה עם 8% לכל אחת, ספרד עם 7% ואחריה תאילנד וצרפת עם 6% לכל אחת.