בקצרה:
  • ארגון הבטיחות האירופי ערך סבב מבחני ריסוק נוסף
  • הפעם לצמד ספורטיבי, אחד על בנזין, האחר על חשמל
  • באופן מוזר, שתיים זכו לציון מירבי ללא מבחן
(קופרה פורמנטור במבחן ריסוק - גרסת Euro NCAO)
ארגון הבטיחות האירופאי Euro NCAP פרסם תוצאות סבב ראשון של מבחני ריסוק ב-2021, הפעם עם צמד רכבי פנאי ספורטיביים במוקד, שניהם של חטיבות ספורט חדשות מבית מותגים ותיקים ומוכרים, האחד חשמלי והשני עם בנזין קלאסי.
קופרה פורמנטור, דגם עצמאי ראשון למותג קופרה - שמתחיל בימים אלה את פעילותו בישראל - המבוסס על פלטפורמת סיאט לאון, זכה בציון מירבי של חמישה כוכבים. בסעיפי המשנה זכה הרכב 93% בהגנה על מבוגרים, 88% בהגנה על ילדים, 68% בהגנה על הולכי רגל ו-80% בסעיף מערכות הבטיחות.
2 צפייה בגלריה
קופרה פורמנטור - חמישה כוכבים
קופרה פורמנטור - חמישה כוכבים
קופרה פורמנטור - חמישה כוכבים
(Euro NCAP)
הגעתו ארצה של הרכב השני שנבחן - פולסטאר 2 - אינה קרובה עדיין. רכב הפנאי החשמלי-ספורטיבי של מותג החשמל השוודי-סיני חולק פלטפורמה עם וולוו C40 שהוצגה רק השבוע. אף הוא זכה בחמישה כוכבי בטיחות, עם ציוני משנה של 92% בהגנה על מבוגרים, 89% בהגנה על ילדים, 80% בהגנה על הולכי רגל ו-86% בסעיף מערכות הבטיחות.
בארגון הבטיחות האירופי ציינו כי הניקוד הגבוה של הפולסטאר בסעיף ההגנה על הולכי הרגל הושג הודות למכסה מנוע אקטיבי המרחיק את גוף הולך הרגל מפגיעה אפשרית במכלולי המנוע שאינם סופגי אנרגיה.
2 צפייה בגלריה
 פולסטאר 2 - חמישה כוכבים
 פולסטאר 2 - חמישה כוכבים
פולסטאר 2 - חמישה כוכבים
(Euro NCAP)
בנוסף העניק ה-Euro NCAP ציון מירבי גם לרנו ארקנה, רכב פנאי-קופה שהוצג בחודש ספטמבר האחרון בגרסה מערב-אירופית (בשונה מגרסת השוק הרוסי שהוצגה לפני כ-3 שנים). הארקנה אמנם לא עבר מבחני ריסוק אך זכה בחמישה כוכבים על בסיס מבחנים שנערכו לרנו קפצ'ור ב-2019, שכן השניים חולקים פלטפורמה ומכלולים נוספים. ציון דומה ניתן גם ללקסוס UX300e החשמלי, תוך הסתמכות על מבחנים שעבר הרכב בגרסה היברידית ותיקה. בשני המקרים החלטות מוזרות של הארגון.
מה אנחנו חושבים: ארגון הבטיחות האירופי מתמודד כיום עם מבחר גדול מאי פעם של דגמים ומותגים, והמלאכה לא הופכת לפשוטה יותר אם כי נראה שבדרך כלל, הארגון הוותיק מצליח לבצע באופן מרשים את ההתאמות הנדרשות.
עם זאת, במקרים בהם רכב מקבל ציון על סמך מבחן-עבר שבוצע לדגם מקביל, העסק פחות ברור. הארקנה למשל זוכה כעת לציון מירבי, אבל על בסיס מבחן שנערך לקפצ'ור ב-2019, למרות שהקריטריונים במבחנים הוחמרו בתחילת 2020. ספק אם הארקנה היה זוכה באותם ציונים לו היה נבחן כיום. דוגמה בולטת יותר הוא מוביל הנוסעים החשמלי מרצדס EQV, שזכה לפני מספר חודשים לחמישה כוכבי בטיחות בהסתמך על מבחן שנערך למרצדס V קלאס ב-2014. שימו לב.

לכתבות נוספות בנושא בטיחות באתר iCar