יצרנית הרכב היפנית מאמינה באמצעי תחבורה אוויריים. אחרי שיונדאי הציגה יחד עם אובר בתערוכת ה-CES מסוק-מטוס-חשמלי המיועד לשמש כמונית אוויר לטווח קצר, גם טויוטה תייצר כלי דומה בשיתוף חברת ג'ובי אוויאיישן האמריקאית, בה היא משקיעה כעת כ-400 מיליון דולר.
"תחבורה אווירית היא יעד ארוך טווח עבורנו, ובעוד אנחנו ממשיכים להיות חלק מתעשיית הרכב בהווה, ההסכם הזה מכוון אותנו גם לשחקים ולעתיד. האתגר הזה יאפשר לנו לנצל את הפוטנציאל לחולל מהפכה בתחבורה, ולהעניק חופש גם באוויר" אמר אקיו טויודה, נשיא ומנכ"ל קונצרן טויוטה.
אב הטיפוס אותו פיתחה החברה האמריקאית מכונה eVTOL (ר"ת Electric Vertical Take-Off and Landing) בעל יכולת המראה ונחיתה אנכיים בדומה למסוק, בעוד פרופיל הטיסה עצמה דומה למטוס.
שילוב הטוב מכל העולמות מתאפשר בעזרת מנגנון דומה ל-V22 אוספרי המשמש את חיל הנחתים האמריקאי, ובו יש למדחפי המנוע יכולת לפנות בזווית של 90 מעלות. בזמן המראה או נחיתה מוזרם האוויר מטה ולאחר מכן, לצורך הטיסה, הם מופנים לפנים ומספקים דחף. על העילוי אחראית כנף ראשית.
לכל אחד מששת המדחפים מחובר מנוע חשמלי וטווח הטיסה עומד על 240 ק"מ, בעוד מהירות השיוט היא 320 קמ"ש, או 100 קמ"ש יותר מהמטוס הקל הנפוץ בעולם – ססנה 172. הגה הכיוון והגובה משולב במנגנון V בדומה למטוס הצוקית ששימש בעבר את בית הספר לטיסה. גם תצורת הקבינה דומה לזה של יונדאי – טייס היושב מלפנים ומאחוריו ארבעה נוסעים.