בקצרה:
  • מנוע ה-1.5 ליטרים ממאזדה 2 מגיע ל-CX-3
  • ההבדל: פחות 40 כ"ס, שיפור בתצרוכת הדלק
  • גרסת הכניסה לדגם זולה כעת ב-19 אלף שקלים
ארבע שנים לאחר שהושק, מאזדה CX-3 ישווק אצלנו גם עם מנוע בנפח 1.5 ליטר לצד ה-2.0 שנמכר עד עתה. זהו מנוע שמוכר מהסופר-מיני מאזדה 2 עליה הוא מבוסס ובהתאם, מחיר הכניסה לדגם הוזל כך ב-19 אלף שקלים ויעמוד מעתה על 120 אלף שקלים. במקביל, גרסאות הבסיס של מנוע ה-2.0 ליטרים לא ישווקו עוד ולכן יעמוד המחיר הבסיסי של הגרסה החזקה על 150 אלף שקלים, התייקרות של 11 אלף שקלים לעומת מחיר הכניסה הקודם של ה-2.0 ליטר.
מנוע ה-1.5 ליטר של ה-CX-3 משחרר 116 כ"ס, 40 כ"ס פחות בהשוואה למנוע ה-2.0 ליטרים. נתון המומנט יעמוד על 15.2 קג"מ (5.8 פחות), התאוצה ל-100 קמ"ש איטית ב-2.1 שניות עם המנוע הקטן ואורכת 11.2 שניות, ואילו המהירות המירבית עומדת על 170 קמ"ש (27 קמ"ש פחות). צריכת הדלק השתפרה בכ-11% ועומדת על 15.3 ק"מ לליטר.
בנוסף למנוע החדש, מאזדה CX-3 זוכה למספר עדכונים קלים - בהם מושבים קדמיים חדשים עם תמיכת גוף משופרת, קישוריות אנדואיד ואפל במערכת המולטימדיה ומערכת בלימת חירום אוטונומית משודרגת המזהה כלי רכב והולכי רגל גם בחשיכה, אך עדיין מוגבלת למהירות פעולה מקסימלית של 80 קמ"ש.
ה-CX-3 ישווק בשלוש רמות גימור עם המנוע החדש. הבסיסית כוללת בלימת חירום אוטונומית והתרעת סטייה מנתיב וקרבה מסוכנת של מובילאיי, קיפול מראות חשמלי, בלם חניה חשמלי ובקרת אקלים. גרסת הביניים (126 אלף שקלים) מוסיפה חישוקים גדולים (18" במקום "16), ריפוד דמוי עור ותאורת לד. היוקרתית שבהן (128 אלף שקלים) מוסיפה גימורים שונים למרכב ותא הנוסעים.
עם מנוע ה-2.0 ליטרים ישווקו שתי גרסאות, שתיהן עם בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים, תצוגה עילית ומנופי לשליטה בתיבת ההילוכים מאחורי ההגה, בעוד הבכירה שבהן כוללת גם מושב נהג מתכוון חשמלית.

לעמוד מאזדה CX-3 בקטלוג iCar