טויוטה תרחיב את היצע רכבי הפנאי באירופה עם ההיילנדר, רכב הפנאי הגדול של היצרנית שמציע מקום לשבעה נוסעים, ושווק כאן בעבר בעיקר בערוצי הייבוא המקביל. ביבואנית מאשרים כי הוא צפוי לנחות באולם התצוגה המקומי בתחילת 2021. על הכוונת: יונדאי סנטה פה וקיה סורנטו.
ההיילנדר העדכני הוצג לראשונה לפני כשנה בתערוכת ניו יורק, כדור רביעי בשושלת רכבי פנאי שיועדו בעיקר לשוק האמריקאי, שם הוא גם מיוצר במפעל באינדיאנה. כבסיס משמשת פלטפורמת GA-K המשותפת לקאמרי ובהשוואה לראב4 המוכר הוא ארוך ב-35 ס"מ (495 ס"מ), רחב ב-7.5 ס"מ (193 ס"מ) וגבוה ב-4.5 ס"מ (173 ס"מ). בסיס הגלגלים עומד על 285 ס"מ (16 ס"מ יותר) ומרווח הגחון על 20.3 ס"מ (1.3 ס"מ יותר).
בשונה מצפון אמריקה, שם הספסל בשורה השלישית מאפשר מקום לשלושה נוסעים, בגרסה האירופאית הוא שונה עם מקום לשני נוסעים בלבד. הספסל בשורה השניה מתכוון למרחק (18 ס"מ לפנים-אחור) ואמור לאפשר בכך מרחב מחיה ראוי גם בשורה האחורית. עם זאת, עדיין לא ברור אם ניתן יהיה לרכוש אותו כאן עם צמד מושבי 'קפטן' אחוריים כמו בצפון אמריקה. תא המטען מכיל 658 ליטר לאחר קיפול השורה השלישית, 78 ליטר יותר מהראב4.
סביבת הנהג בגרסאות הבכירות כוללת מסך מגע "12.3 עם צימוד Apple CarPlay ו-Android Auto, בעוד גרסאות הבסיס עשויות לקבל מסך צנוע יותר בגודל "8. אבזור הבטיחות כולל את המערכות המוכרות של טויוטה לרבות בלימה אוטונומית עם התערבות בהיגוי להתחמקות ממכשול, שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי תמרורים ותאורה דינמית.
יחידת ההנעה היחידה שתוצע באירופה ואצלנו תהיה היברידית המשלבת בין מנוע בנזין ארבעה צילינדרים בנפח 2.5 ליטר (מחזור אטקינסון) ומנוע חשמלי, בשידוך תיבת הילוכים רציפה והנעה קדמית. מנוע חשמלי נוסף מחובר ישירות לגלגלים האחוריים ומאפשר בכך הנעה כפולה.
ההספק המשולב עומד על 244 כ"ס אך נתוני ביצועים טרם פורסמו. בורר מצבי נהיגה מאפשר בחירה בין מצב חסכוני, רגיל, ספורט ושביל, המשנה את אופי פעולת יחידת ההנעה ומערכות בקרת היציבות. בנוסף יש מצב חשמלי המאפשר נסיעה ללא זיהום למרחקים קצרים.