בקצרה:
  • עדכון שני ואחרון למקאן לפני החלפה בדגם חשמלי חדש
  • מנועים חזקים יותר, אך גרסת טורבו הוסרה מההיצע
  • המחיר בארץ לא ישתנה: החל מ-545 אלף שקלים
פנאי קטן: המקאן הוא רכב הפנאי הקטן של פורשה ולמרות שהקאיין הגדול והיקר ממנו עדיין מחזיק בתואר רב המכר של המותג, יש לאח הצעיר תפקיד חשוב מאוד בגיוס לקוחות חדשים וצעירים למותג - שצפויים לשדרג לדגם גדול ויקר יותר עם השנים, עם לוגו זהה. להערכת פורשה מדובר בלא פחות מ-80% מרוכשי 600 אלף היחידות שיוצרו ממנו עד כה.
זו כבר מתיחת פנים שניה שמבצעת פורשה לדגם הוותיק שהוצג לראשונה ב-2013, ועדיין עושה שימוש בפלטפורמה של אודי Q5 הקודם, שעלתה לראשונה על הכביש ב-2008. הסיבה לכך היא ניסיון להאריך מעט את חייו של הדגם, עד כמה שניתן, שכן הוא יוחלף במקאן חשמלי כבר בשנה הבאה וצפוי לנחות אצלנו בעוד כשנה וחצי.
עוד כוח: בחרטום גרסת הבסיס יוצב מנוע הבנזין המוגדש בנפח 2.0 ליטר שמוכר לנו, כעת עם 265 כ"ס (20+). מעליו ובמקאן S ישולב מנוע V6 בנפח 2.9 ליטר עם 380 כ"ס, 26 כ"ס יותר מה-V6 3.0 ליטר הוותיק. גרסת הטורבו שהייתה החזקה בהיצע לא תשווק עוד, אך גרסת GTS הבכירה תציע מעתה 440 כ"ס מאותו מנוע (V6 בנפח 2.9 ליטר), וזו תוספת של 60 כ"ס בהשוואה ל-GTS הקודם.
כל המנועים משודכים לאותה תיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד והנעה כפולה-קבועה. פורשה מבטיחה כי כיילה באופן שונה את מערכות המיתלים וההיגוי על מנת לשפר עוד יותר את היכולת הדינמית. ה-GTS מקבל כעת כציוד תקני מערכת מיתלי אוויר קשיחה יותר מקודמו (ב-10% מלפנים וב-15% מאחור).
מה אנחנו חושבים: לקראת סוף חייו, המקאן המעודכן דומה מאוד למוחלף, אך פורשה השקיעה לא מעט במכלולים חשובים אך מוסתרים מעין. ואלה חדשות טובות לחובבי המותג המכירים באיכויות האבולוציה של הדגמים השונים. עם זאת, יש יותר ויותר מתחרים מודרניים, חלקם זולים יותר. קל זה לא יהיה.