בקצרה:
  • דיפנדר 130 הוא גרסה מאורכת ל-110 המוכר
  • תוספת 34 ס"מ מאפשרת מקום לשמונה נוסעים
  • שיווק מקומי בסוף השנה
לימוזינה במקום טנדר: הדיפנדר 130 הוא גרסה מאורכת ל-110 חמש דלתות המוכר, ולא טנדר כמו ה-130 הקודם. הוא יתמודד מול מתחרים כמו מרצדס GLS, ב.מ.וו X7, קאדילק אסקלייד וג'יפ גרנד ווגוניר.
ה-130 שומר על בסיס גלגלים זהה ל-110 (302 ס"מ), אבל הוא ארוך ממנו ב-34 ס"מ (536 ס"מ). בכך הוא מאפשר מרחב מחיה טוב משמעותית בשורת המושבים השלישית, עם מקום לשלושה נוסעים שם (לעומת שניים ב-110) מה שמאפשר מקום לשמונה בסך הכל. כשכל המושבים בשימוש נפח תא המטען עומד על 290 ליטר (130 ליטר יותר מב-110) או 1,015 ליטר בקיפול השורה השלישית (272+ ליטר).
שינויים נוספים כוללים אפשרות לחלון שמש גם ליושבי השורה השלישית בעוד שבקונסולה המרכזית מוצב מסך מגע גדול יותר מבגרסאות האחרות ("11.4 לעומת "10).
מה עוד צריך לדעת: הגידול בממדים מביא למשקל עצמי גבוה ב-200 ק"ג, וגם מצמצם את זווית הנטישה (28.5 מעלות לעומת 40 מעלות). זווית הגישה (37.5 מעלות) ומרווח הגחון (29 ס"מ) נותרו לא שינוי. מערך המתלים כולל קפיצי אוויר אדפטיביים בכל פינה, וכמו בשאר דגמי לנד רובר גם כאן בורר מצבי נהיגת שטח (טריין ריספונס) המאפשר התאמת מערכות שונות לתוואי הנבחר.
היצע המנועים הוא המוכר, עם שישה צילינדרים טורי בנפח 3.0 ליטר על בנזין (300 או 400 כ"ס) או דיזל (249 או 300 כ"ס). כל המנועים מצוידים במערכת היברידית קלה (48V) ומחוברים לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה-קבועה עם הילוך כוח. מנוע V8 בנזין כפול מגדשים בנפח 4.4 ליטר תרומת ב.מ.וו וגרסה היברידית נטענת לא מוצעים בשלב זה ב-130.
מה אנחנו חושבים: טנדרים הפכו בשנים האחרונות להרבה יותר מרק רכבי עבודה ומשמשים בגרסאות שונות גם כרכבי פנאי-שטח עם ביקוש אדיר, בעיקר בשוק היעד הגדול ביותר עבור לנד רובר – צפון אמריקה. יש לכך דוגמאות רבות, החל מפורד F150 ראפטור, ראם TRX וג'יפ גלדיאטור עם מנועי בנזין, או ריביאן R1T, האמר EV וטסלה סייברטראק עם הנעה חשמלית המעוררים עניין ציבורי אדיר.
לנד רובר, שבשנים האחרונות התרחקה מהשורשים עם הדיפנדר החדש, מפנה פעם נוספת עורף למסורת ולייחוד. זה אומנם קל יותר להסב את דיפנדר ללימוזינה מפוארת מאשר לטנדר הנדרש לסחוב מטען בארגז, אבל רכבי פנאי-שטח יוקרתיים יש כמעט לכולם. גרסת טנדר המשלבת את האיכויות הגבוהות של הדיפנדר בכביש ובשטח הייתה אומנם מורכבת יותר מבחינת פיתוח וייצור, אבל גם הייתה יכולה להיות מעניינת וייחודית הרבה יותר. אולי היא עוד תגיע בעתיד.