בקצרה:
  • דאצ'יה ספרינג נחת בישראל
  • עשוי לעלות רק 80 אלף שקלים
  • שיווק רשמי - לקראת אמצע השנה
חשמלי ראשון וזול: הספרינג הוא הרכב החשמלי הראשון של דאצ'יה, המותג העממי בקונצרן רנו שהוצג רשמית לפני כשנה וחצי. למעשה מדובר באח תאום לרנו K-ZE המשווק בסין מאז 2019 וגם מיוצר שם במפעל בשְׁה-יֵן, אותו פס ייצור ממנו מגיע לאירופה ואלינו הספרינג.
כדי לקבל מושג על מחירו, נציין כי בהולנד הוא זול מכמה אחוזים מגרסת בסיס של הדאסטר, ולכן בישראל עשוי תג המחיר שלו לעמוד על כ-80-85 אלף שקלים. מלבד לקוחות פרטיים, השוק העיקרי לדגם צפוי להיות של חברות תחבורה שיתופית, עם גרסה ייעודית וצנועה הכוללת בין היתר דיפוני פנים עמידים יותר בפני לכלוך ואבזור.
מה צריך לדעת עליו: בהתאם לייעוד כרכב עירוני, המנוע החשמלי מעביר 44 כ"ס בלבד לגלגלים הקדמיים. הביצועים מאוד רגועים - הזינוק ל-100 קמ"ש מסתיים תוך 19.1 שניות, המהירות המרבית מוגבלת ל-125 קמ"ש. מצברי 27.4 קוט"ש מקנים לו טווח נסיעה תיאורטי של 230 ק"מ בנסיעה משולבת, ועד 305 ק"מ בנסיעה עירונית. טעינה בעמדה מהירה (35KW) תאפשר מילוי סוללה ל-80% בתוך 40 דקות.
המראה החיצוני עושה שימוש במוטיבים של רכב פנאי, עם מגני פלסטיק שחור סביב המרכב ופסי גגון לטובת אשליית גובה. הוא ארוך מקיה פיקנטו ב-14 ס"מ (373.5 ס"מ), גבוה ממנה ב-3 ס"מ (151.5 ס"מ) עם בסיס גלגלים ארוך ב-2 ס"מ (242 ס"מ), בעוד הוא צר ממנה ב-1.5 ס"מ (158 ס"מ). בשונה מהקוריאנית, המושב האחורי מותאם רק לשני נוסעים, בעוד תא המטען גדול יותר ב-45 ליטר (300 ליטר) ומכיל באופן נדיר בחשמליות גלגל חלופי בגודל מלא.
עיצוב הפנים פשוט יחסית עם מסך מגע בגודל "7, מצלמת נסיעה לאחור וחוגת-בורר למצב נסיעה (לפנים-סרק -אחור). אבזור הבטיחות כולל בלימה אוטונומית מבוססת רדאר עם טווח פעולה גבוה בהרבה מהמהירות המרבית (עד 170 קמ"ש).
מה אנחנו חושבים: דאצ'יה ספרינג הוא אחד מהדגמים המעניינים ביותר שהוצגו באירופה, בעיקר בגלל שהוא מביא שילוב של הנעה חשמלית ותג מחיר נמוך. בהתאם, הוא זוכה שם להצלחה אדירה עם 40 אלף יחידות שנמכרו בשמונה חודשים בלבד מאז החל השיווק. הוא נראה אידיאלי כרכב צנוע לשימוש עירוני, פרטי או שיתופי, ואם יקבל היבואן קרסו מספיק מכוניות, הוא עשוי להפוך - אם תג המחיר יהיה הגיוני - ללהיט המכירות של המותג.