בקצרה:
  • ניסאן קשקאי יהיה חדש לגמרי, וגם סביבת הנהג עברה מהפך
  • בנוסף, מרחב המחיה לנוסעים צפוי להיות נדיב משמעותית מבעבר
  • השקה בתחילת השנה, יגיע לישראל במחצית השניה של השנה
דיגיטציה: החדשות הפעם בקשקאי, דור שלישי לרב המכר של ניסאן באירופה, הוא עיצוב סביבת הנהג. מעתה הוא כולל כמתבקש לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3) עם תצוגת נתונים משתנה ומסך מגע גדול ("9 לעומת "7 בקשקאי היוצא) בחלקו העליון של הדשבורד.
תהיה גם תצוגת נתונים עלית על השמשה בגודל נדיב במיוחד ("10.8). יש גם דיפוני עור ודמוי עץ, עיצוב עדכני לקונסולה המרכזית, בורר הילוכים בעיצוב ג'ויסטיק ומערכת שמע משודרגת של Bose עם עשרה רמקולים. ברור שהתמונות מציגות את הגרסה היוקרתית (קרי, היקרה) ביותר, אבל עדיין אין ספק שכל גרסאות הקשקאי החדש יהיו מודרניות משמעותית מאלה שבדגם המוחלף.
שימושיות: לדברי ניסאן מושב נהג תוכנן מחדש על מנת להתאים למגוון רחב של מידות-נהג, החל ב-1.45 מטר ועד 1.92 מטר. עוד טוענים שם לשדה ראייה משופר הודות לשטחי חלונות גדולים יותר, קורות A צרות יותר ומיקום מראות שונה. מרחב המחיה ליושבים מאחור, מנקודות התורפה בקשקאי הנוכחי, שופר עם מרווח ראש נדיב ב-1.5 ס"מ ומרווח ברכיים גדול בכמעט 3 ס"מ, והתודה היא לבסיס גלגלים ארוך מבעבר.
השתיינים שבכם יישמחו לדעת שתאי האחסון בדלתות מתאימים כעת לבקבוקי 1.5 ליטר לעומת חצי ליטר בדגם היוצא, לתא המטען נוספו 74 ליטר של נפח והמפתח שלו נמוך ב-2 ס"מ על מנת להקל על העמסת קניות מהסופר. ויש מאחור גם שקעי USB נפרדים עבור הדור הצעיר והמנותק מהסביבה.
המכאניקה: כפי שדיווחנו בעבר, הקשקאי הוא ראשון להתבסס על פלטפורמת CMF-C החדשנית של רנו-ניסאן, המבטיחה שיפור משמעותי בנוחות הנסיעה ובהתנהגות הכביש. בחרטום יושחל הבנזין המוגדש בנפח 1.33 המוכר של הקונצרן (שהופך די במהירות לאחד המנועים המנוצלים בעולם), כאן עם סיוע היברידי ממש קליל (V12) ושתי רמות הספק: 140 כ"ס ותיבה ידנית, 160 כ"ס ותיבה רציפה (לעומת כפולת-מצמד כיום). ההנעה קדמית עם אופציה לכפולה בגרסה החזקה, וכמה מצבי נהיגה בתנאי שטח שונים.
ניסאן תציע את הקשקאי גם בגרסה היבירידית מאוד מעניינת, שאף היא צפויה להשתלב במספר מכובד של דגמי הקונצרן בעתיד: מנוע בנזין שישמש בעיקר כגנרטור לטעינת סוללות (מוכר גם תחת "מאריך טווח"), בעוד על ההנעה עצמה יופקד מנוע חשמלי שיוזן על ידי סוללה מתקדמת, עם הספק דומה לזה של מכוניות חשמליות מקבילות.
מה אנחנו חושבים: לא נחדש לכם דבר אם נזכיר שניסאן סובלת תקופה לא קצרה מהיצע דגמים ותיק (מדי), בעיקר בקטגוריית רכבי הפנאי החשובה, זו המשמשת כמנוע צמיחה מרכזי לכמעט כל יצרנית רכב כיום. את התוצאה ניתן לראות בנתוני מכירות שצנחו באופן דרמטי, בישראל עם קיטון של כ-35% בהשוואה לאשתקד, יותר מכפליים מירידת השוק הכוללת עקב משבר הקורונה.
הקשקאי צפוי להיות זה שיישא בנטל הצמיחה המיוחלת והנדרשת מהמותג. אבל קל זה לא יהיה לו. הוא יאלץ להתמודד מול מתחרים מצוינים כמו פיז'ו 3008 המבוסס היטב שנבחר אצלנו לטוב בקטגוריה, יונדאי טוסון החדש שצפוי להיות מאוד פופולארי כאשר יגיע וכמובן מתחרים נוספים.