בקצרה:
  • המוסטנג החדשה תצויד במערכת סיוע לדריפט
  • השליטה תבוצע בעזרת בלם יד-חניה
  • שיווק מקומי למוסטנג צפוי בסוף השנה
על הצד, כמו מקצוען: פורד חושפת בלם יד ייחודי אותו תציע במוסטנג החדשה, האמור לסייע בביצוע דריפטים. על פיתוח הופקדו נהגי קבוצת המרוצים של פורד בפורמולה דריפט ווהאן גיטין ג'וניור (אלוף 2010 ו-2020) וצ'לסה דנופה.
ג'ים אוונס, מנהל חטיבת מוסטנג בפורד אמר כי "המוסטנג תמיד הציעה ביצועים מלהיבים בכביש הציבורי ועל מסלול המרוצים. ובלם היד הייחודי שפיתחנו מוסיף מימד חדש לחוויית נהיגה במסלול, באופן שיאפשר כמעט לכל אחד להרגיש כמו מקצוען דריפטים".
ידית הקסם: פורד הציגה בעבר מערכת דומה עבור הפוקוס RS הקודמת, אבל בשונה מהמערכת המכאנית דאז, הפעם מדובר במערכת אלקטרונית עם אופן פעולה דומה למכאני המתבצע באמצעות הידית. הפעלה שלו מחייבת בחירה במצב נהיגה ייעודי דרך מסך המגע דבר המשנה את אופי הפעולה של הידית, לרבות הפעלת כוח בלימה גדול פי שלושה על הגלגלים האחוריים. בכך היא מאפשרת לגרום באופן יזום לאובדן אחיזה בגלגלים האחוריים וכתוצאה מכך החלקה כמקובל בנהיגת דריפטים מקצועית.
לדברי פורד, המערכת תוצע כחלק מחבילת "ביצועים" במוסטנג החדשה, עם מנועי "אקו-בוסט" בעלי ארבעה צילינדרים ומגדש בנפח 2.3 ליטר, או V8 אטסמופרי בנפח 5.0 ליטר המכונה "קיוטי" עם תיבות שישה הילוכים ידנית או 10 הילוכים אוטומטית. מלבד זאת, חבילת הביצועים כוללת מוט גישור בין בתי הבולמים מלפנים, דיפרנציאל מוגבל החלקה מאחור (טורסן), בולמי זעזועים אדפטיביים, בלמים גדולים יותר (355-390 מ"מ לפנים-אחור) ומושבי רקארו עם תמיכה משופרת.
מה אנחנו חושבים: בתקופה בה תעשיית הרכב דוהרת בקצב מתגבר לחשמל מחד, והאטונומיה שמוענקת למערכות אלקטרוניות הופכת למהות הכל, ראוי להעריך יצרניות שעדיין מאפשרות חווית נהיגה קלאסית 'כמו פעם'. למשל המוסטנג של פורד עם המתכון הטהור ביותר – מנוע מלפנים, תיבה ידנית במרכז והנעה מאחור.
בלם היד אותו פיתחה הוא עדות נוספת לחשיבה מקורית ומחוץ לקופסה הפוליטיקלי-קורקט המאפיינת את תעשיית הרכב כיום. והוא גם מוכיח שפורד, ענקית רכב אמריקאית עם ועדי עובדים חזקים ומערכת בירוקרטית מורכבת מאוד, מסוגלת בכל זאת לשלב מערכות מדגמי המירוץ בייצור סדרתי, ממש כפי שהיא מיטיבה לעשות בדגמי ראפטור. אז ברור, השימוש במערכת הדריפט, בדיוק כמו ניצול היכולת הפנומנלית בשטח של דגמי ראפטור, תהיה מנת חלקם של בודדים וגם אז, במקרים נדירים. אבל עצם שילוב היכולת הזו בדגמים סדרתיים מעידה כי לפורד מגיע ציון לשבח. כן יירבו.