בקצרה:
  • רנו נכנסת לקטגוריית המוטורהום עם טראפיק מסחרי
  • הוא כולל שתי מיטות זוגיות, מטבח ואפילו מקלחת
  • ואיך אפשר בלי גרסת אב טיפוס חשמלית
קליפורניה בצרפתית: כלי רכב מסחריים שהוסבו ל"בית על גלגלים", הפכו בשנים האחרונות לפופולריים מאי פעם באירופה. בעיקר לאור משבר הקורונה שהותיר רבים ללא אפשרות טיסה ושהייה במלונות. עבור פולקסווגן מדובר בסוג של מתנה, שכן היא נוכחת בקטגורייה הייחודית הזו כבר שנים ארוכות עם דגמי קליפורניה לטרנספורטר ולאחרונה גם לקראפטר וקאדי, וגם מרצדס עם ה-V קלאס מרקו פולו. ועכשיו גם רנו רוצה.
את הפרמיירה לתשובה ההרפתקנית של רנו ניתן ניתן יהיה לראות בתערוכת הקרוואנים השנתית בדיסלדורף שצפויה להיות פופולרית במיוחד, ובה תציג היצרנית הצרפתית גרסת מוטורהום לטראפיק המסחרי, שישווק באולמות התצוגה שלה ככל דגם אחר. ול-ynet נודע כי גם בישראל יש סיכוי לראות אותו, אם כי רק בהזמנה מיוחדת.
לטייל עם הבית: הטראפיק ספייס-נומאד (Space Nomad) עבר הסבה לצימר על גלגלים על-ידי סדנת פילוט (Pilote) הצרפתית, הנחשבת לאחת מהוותיקות בתחום. תא הנוסעים כוללת שתי מיטות, עליונה (120X200) בה ניתן להשתמש לאחר הרמת הגג, תחתונה (124X188) שנוצרת לאחר קיפול הספסל האחורי.
יש גם שתי יחידות כריים, כיור, מקרר קטן בנפח 49 ליטר, מגירות, תאי אחסון ושולחן מתקפל המאפשר לארבעה לסעוד בתוך הרכב לאחר הפניית במושבים הקדמיים לאחור. גם בחוץ ניתן לשבת, שכן יש כיסאות ושולחן ייעודיים וצילונית נגללת. ויש גם אפשרות למקלחת חיצונית הניזונה ממיכל מים ברכב.
הטראפיק ספייס-נומאד יעשה שימוש באותם מנועי טורבו דיזל מהגרסה המסחרית, בנפח 1.6 ליטר (110 כ"ס) ותיבת שישה הילוכים ידנית, או מנוע 2.0 ליטר (170 כ"ס) עם תיבת שישה הילוכים כפולת-מצמד. ההנעה קדמית בלבד, בשונה ממרצדס ופולקסווגן המציעות גם גרסאות כפולות-הנעה.
בתערוכה יוצג גם אב-טיפוס למוטורהום על בסיס טראפיק EV חשמלי, שמשדרג עוד יותר את הפינוק המוצע. למשל עם הסבת החלק האחורי למיטה נשלפת לאחור המאפשרת שינה נוחה גם בחוץ. בין תא הנהג והנוסע לחלק האחורי מותקנת מחיצה שעוצבה בהשראת טרקלין עסקי וכוללת תאי אחסון נפתחים וטלוויזיה. על הגג מוצב מזרון ייעודי עם משענות נפתחות ההופכות אותו גם למיטת שיזוף ניידת.
6 צפייה בגלריה
רנו טראפיק EV מוטרהום
רנו טראפיק EV מוטרהום
קונספט למוטרהום חשמלי
מה אנחנו חושבים: אחרי שנים ארוכות בהן עסקה בייצור מכוניות יעילות וטובות אבל אפרוריות, נראה שרנו מתעוררת לחיים ועוברת מהפך של ממש תחת ניהולו של לוקה די מאו. עם השקעה מסיבית בחשמל לצד החייאת דגמים אייקונים כמו 5 ו-4ever והקמת חטיבת ביצועים חשמלית.
איך זה קשור למוטורהום על בסיס המאסטר? בעיקר בכך שרנו מכוונת גם כאן לרגש, ומנסה להחזיר למותג את הברק שהיה לו בעבר. אגב, באירופה צפוי לרנו תג מחיר נמוך משמעותית מהמתחרים הגרמניים (והיקרים להחריד), ואלה חדשות טובות למי שיתעניין באחד בארץ. נראה לנו שבמחיר הנכון, רנו יכולה כאן להפתיע בגדול, בעיקר אם לוקחים בחשבון את הזינוק האדיר בהשכרת קרוואנים ומוטורהומים ייעודיים בשנה האחרונה.