בקצרה:
  • ה-ID4 החשמלית תהיה ראשונה לשאת את תג ביצועי החשמל GTX
  • עם 299 כ"ס, הנעה כפולה וזינוק ל-100 קמ"ש ב-6.2 שניות
  • ה-ID4 הרגילה תנחת כאן בשנה הבאה, שיווק ה-GTX "נמצא בבחינה"
ה-GTI החשמלית: ID4 הוא דגם חשמלי שני של פולקסווגן, וראשון תחת משפחת ביצועי-חשמל חדשה בשם GTX. צמד מנועים חשמליים - אחורי וקדמי - מעניקים הנעה כפולה עם תפוקה משולבת של 299 כ"ס. הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 6.2 שניות, 2.3 שניות פחות מהדגם החזק ביותר עד כה (204 כ"ס, הנעה אחורית), בעוד המהירות המרבית עומדת על 180 קמ"ש (20 קמ"ש יותר).
מצברים 77 קוט"ש מאפשרים טווח נסיעה של 480 ק"מ, 40 פחות מהגרסה הרגילה בגלל צריכת החשמל גבוהה יותר. טעינה מהירה (125DC) תאפשר מילוי של המצברים ל-80% בתוך כחצי שעה.
מה עוד צריך לדעת: ה-GTX תוצע עם אפשרות בחירה בין שלושה סוגי כיול מיתלים, הראשון זהה לדגם הרגיל, השני קשיח יותר עם הנמכת מרכב של 1.5 ס"מ וההגה בכיול מהיר יותר, השלישי עם בולמי זעזועים אדפטיביים בעלי קשיחות משתנה.
מבחינה עיצובית נבדלת ה-GTX בפגוש קדמי שונה עם יחידות תאורה בקצותיו, חישוקי "20 או "21 וכיתוב הגרסה על דלת תא המטען. בתא הנוסעים יש מושבים עם תמיכה טובה יותר, כיתוב הגרסה על גלגל ההגה, גימור באדום לוהט ומסך מגע גדול יותר מגרסאות הבסיס ("12 לעומת "10).
מה אנחנו חושבים: בעוד ה-ID4 מרשימה כמכונית חשמלית, ה-GTX נראית פחות כמו מכונית ביצועים ויותר כגרסת אבזור. בטח בהתחשב במתחרים שמשגרים גרסאות קצה לפורד מוסטאנג מאך-E או קיה EV6, עם ביצועים טובים משמעותית. מוזר בהקשר זה לגלות כי דווקא במשפחת ביצועים ספורטיבית, מערך מתלי ספורט מוצע רק כאופציה ולא סטנדרט. מצד שני, פולקסווגן עשויה למתג את GTX כגרסת ביניים דווקא, סוג של GTI רכה, עם גרסת R חזקה וכוחנית יותר בעתיד.