למרות האינפלציה, עליית הריבית ונבואות שחורות של היבואנים בתחילת השנה, בשוק הרכב חוגגים: מינואר 2023 ועד לסוף חודש מאי עלו על כבישי ישראל 149,602 רכבים חדשים, עליה של 10% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. יש להזכיר, נתונים אלה לא כוללים ייבוא אישי ומקביל, רכב דו גלגלי וכבד.
מובילת השוק היא עדיין יונדאי, שרשמה ירידה נדירה של 6%, אך עדיין אחראית לכמעט כל מכונית שישית שעלתה על הכביש עם קרוב ל-25 אלף מהן. קיה אחריה עם 18 אלף מסירות וירידה קלה. אך הסיפור הגדול הוא של היפנית בטריו הקבוע בצמרת. טויוטה שבמקום השלישי הסתפקה עד עתה בפחות מ-14 אלף מכוניות חדשות, צניחה חדה של 34% לעומת השנה שעברה.
במקום הרביעי מאזדה עם עלייה קלה לעומת אשתקד, בעוד שבחמישי ממוקם מותג החשמליות הסיני BYD שהעלה מספר סופר-מרשים של כ-8,500 רכבים על כבישי ישראל מתחילת השנה, ועדיין לא עברה שנה מאז החל לפעול כאן. סקודה אמנם עלתה ב-20% אך מסתפקת במקום השישי, לפני מותג סיני נוסף, צ'רי. למרות שאינו מוכר (עדיין) דגמים חשמליים, הוא כבש לעצמו מקום מכובד מאוד בשוק הישראלי.
ברשימת המאוכזבות ניתן למנות גם את מיצובישי (15%-), MG שירדה ב-17%, שברולט (34%-), ניסאן (38%-), דאצ'יה (18%-), פורד (22%-) ובמפתיע אפילו ג'יפ (51%-). בהונדה רושמים עליה מרשימה של כמעט 80%, אך עם 327 מסירות בלבד המותג המפואר נמצא במקום ה-38, מתחת למותגים זעירים בשוק כמו קדילאק ואיווייז. מנגד, יש לא מעט מותגים שמציגים שיפור ניכר, בהם סוזוקי (28%+), פיז'ו (20%+), סיאט (31%+), סובארו (53%+), רנו (141%+) וטסלה (27%+).
מרצדס ממשיכה להוביל את שוק היוקרה למרות היחלשות של 2%, ואחריה נמצאות אודי (10%+), ב.מ.וו (35%-), וולוו (28%+), לקסוס (12%-) וג'נסיס (49%+).
יבואנית הרכב הגדולה בישראל, בפער עצום, היא כלמוביל שמחזיקה בנתח שוק של 23%. אחריה טלקאר וקבוצת יוניון עם נתח של 13% לכל אחת, ואחריהן צ'מפיון מוטורס עם נתח של 10% - אך זו מחזיקה בנוסף גם במחצית מהבעלות על שלמה מוטורס, יבואנית BYD, לה נתח שוק של 6%. לדלק מוטורס, לובינסקי וקרסו נתח שוק של 8% לכל אחת, מכשירי תנועה וסמלת מסתפקות ב-3%, קבוצת UMI עם 2% וטסלה וקבוצת מאיר עם 1% לכל אחת.