ההסלמה בדרום עוצרת את מסירות טסלה ללקוחות. בעקבות מתקפת הרקטות על אשדוד הודיעו היום (ג') בצהרים אנשי החברה ללקוחות שהוזמנו בהמשך היום לאתר המסירות בנמל אשדוד, שלא להגיע לקבל את החשמלית החדשה שלהם.
1 צפייה בגלריה
טסלה מודל 3
טסלה מודל 3
טסלה מודל 3
(צילום: ניר בן זקן)
יש להזכיר כי בניגוד ליבואני הרכב שמפעילים מתקני ועמדות מסירה מסודרות, טסלה הנמצאת עדיין בשלבי התארגנות בישראל, מוסרת את כלי הרכב החדשים ללקוחותיה באוהל הממוקם בחניון פתוח בנמל אשדוד. מטבע הדברים, האתר אינו ממוגן ואינו יכול לספק מקלט לאנשים רבים.
כפי שנחשף ב-ynet, טסלה החלה בימים האחרונים במסירת משלוח ענק של 1,500 מכוניות שהגיע בתחילת החודש. המסירות הוקפאו בינתיים, וצפויות להתחדש רק כאשר יוחזר השקט בדרום.
מעניין לציין כי לקוחות שכבר קיבלו מכוניות מהמשלוח החדש, הראשון שמגיע מסין, הופתעו לגלות כי בדרך מהמפעל בשנגחאי "נשרו" מהמכוניות שתי כריות אוויר. בניגוד לדגם האמריקאי שהגיע במשלוח הראשון עם שמונה כריות אוויר, הדגם הבסיסי (SR+ּ) שמגיע מסין מיוצר רק עם שש כריות אוויר. המשמעות היא כי רוכשי הרכב שמגיע מהמפעל בסין יאלצו להסתדר ללא מיגון כריות אוויר לברכי היושבים מלפנים.
עם זאת, גם בתצורה זו קיבל מודל 3 את ציון חמשת הכוכבים המרבי במבחן הריסוק האירופי. הדגמים האחרים, הלונג-ריינג' והפרפורמנס שימשיכו להגיע מהמפעל האמריקאי, יצוידו גם בעתיד בשמונה כריות.
הכריות הן לא הפרט היחיד ששונה במכוניות המגיעות כעת מסין. ynet חשף זה מכבר כי הדגם הסיני מצויד בסוללת ליתיום ברזל פוספט מהדור החדש שמשקלה גבוה ב-100 ק"ג. היא זולה יותר לייצור, בעלת אורך חיים ממושך יותר ואינה משתמשת בקובלט וניקל, חומרי גלם מזהמים. היא גם עמידה יותר בפני מזג אוויר חם אך לפי בדיקות שנערכו באירופה היא רגישה יותר למזג אוויר קר, מאבדת יותר מקיבולת הטעינה שלהן לעומת סוללות הקובלט ונטענת לאט יותר.
ּ