בקצרה:
  • ה-GV70e הוא חשמלי שלישי לג'נסיס
  • עם חשמל במקום בנזין, 489 כ"ס, ו-455 ק"מ
  • תג המחיר עומד על 469 אלף שקל
חשמלי שלישי: ה-GV70e יהיה דגם חשמלי שלישי באולם התצוגה המקומי של ג'נסיס, אחרי ה-GV60 וה-G80e, ויתמודד מול מתחרים כמו אודי e-tron, מרצדס EQC וב.מ.וו iX3. הוא מבוסס על ה-GV70 בנזין הרגיל, שהוסב לאכלס מערכת הנעה חשמלית. זו משלבת שני מנועים חשמליים, אחורי וקדמי, בהספק 217 כ"ס כל אחד המאפשרים הנעה כפולה. התפוקה המשולבת עומד על 489 כ"ס (במצב בוסט) מה שמאפשר לו לזנק ל-100 קמ"ש ב-4.2 שניות, 1.9 שניות פחות מגרסת הבנזין.
מצברים בקיבולת 77.4 קוט"ש מאפשרים טווח נסיעה רשמי של 455 ק"מ, עם אפשרות לטעינה אולטרה מהירה (350DC) מ-10% ל-80% ב-18 דקות הודות למערכת חשמל במתח גבוה (800V). כמו בשאר הדגמים החשמליים המודרניים של קונצרן יונדאי, גם כאן מערכת בלימה רגנרטיבית עם אפשרות קביעת עוצמה ידנית באמצעות מנופים מאחורי ההגה, או מצב אוטומטי המתאים את העוצמה לתנאי ומשתמשי הדרך באמצעות נתונים מהרדאר.
מה צריך לדעת: השינויים העיצוביים זניחים ומסתכמים בסבכה קדמית אטומה מלפנים והיעדר צינורות פליטה מאחור. גם סביבת הנהג דומה לרבות הגה שתי צלעות ייחודי, לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3) ומסך מגע ענק ("14.5), אבל עם ריפודי עור שונים. תא המטען קטן בכ-40 ליטר (503 ליטר) אבל נוסף תא מתחת למכסה הקדמי (22 ליטר) לטובת אכסון כבל טעינה.
רשימת האבזור זהה לגרסאות הבנזין הבכירות: כיוון חשמלי, חימום ואוורור למושבים הקדמיים, מצלמות היקפיות (המוקרנות גם על לוח המחוונים בזמן הפעלת איתות), מפתח חכם ודלת תא מטען חשמלית. גם מערכות הבטיחות זהות, לרבות בלימה אוטונומית (גם לתנועה חוצה ובנסיעה לאחור), שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת שטחים מתים אקטיבית (מונעת כניסה לנתיב לא פנוי), התרעה על פתיחת דלת כשהשטח לא פנוי, ערנות נהג באמצעות ניטור המבט ומניעת שכחת ילדים במושב האחורי.
בכדי לשמור על מאפייני ניהוג דומים לגרסת הבנזין למרות עליית המשקל (כ-350 ק"ג) שמביאים הסוללות הכבדות בולמי זעזועים אדפטיביים המשנים את עוצמת הקשיחות בהתאם למצב הנהיגה הנבחר ונתונים ממצלמה סורקת דרך הם ציוד תקני כאן.
מה אנחנו חושבים: ג'נסיס היא הצעירה מבין מותגי היוקרה ולמרות זאת באולם התצוגה שלה יש כבר כעת ארסנל של שלושה דגמים חשמליים, כמות דומה להיצע של אודי למשל, הוותיקה ממנה בהרבה.
ה-GV70e אומנם לא מבוסס על הפלטפורמה הייעודית המשובחת של קונצרן יונדאי, אבל הוא מביא יתרונות משמעותיים על המתחרים הישירים מגרמניה בכל הקשור לביצועים, יכולות טעינה, אבזור נוחות ובטיחות. לכן יש להם סיבה נוספת לחשוש ממותג היוקרה הצעיר מקוריאה.