בקצרה:
  • פאביה חדשה תהיה גדולה ומרווחת מבעבר
  • תגיע גם בגרסת מונטה קרלו בכירה וחזקה
  • תג המחיר מתחיל ב-115 אלף שקל
ובפעם הרביעית: סקודה מתחילה לשווק כאן פאביה חדשה, דור רביעי בשושלת הסופר מיני הצ'כית, הנוחתת כאן באיחור של כשנה. קודמת לפאביה מבחינת פופולריות בסקודה היא רק האוקטביה, כשהסופר מיני יוצרה בלמעלה מ-4.5 מיליון יחידות מאז הוצגה לראשונה בסוף שנות ה-90.
סקודה היא האחרונה בקונצרן פולקסווגן להעביר את הסופר מיני מתוצרתה לפלטפורמת MQB-A0 המודרנית, שהוצגה לראשונה בסיאט איביזה לפני לא פחות מחמש שנים. בהשוואה לפאביה הקודמת היא ארוכה ב-11 ס"מ (410.5 ס"מ), רחבה ב-5 ס"מ (178 ס"מ), בעלת בסיס גלגלים ארוך ב-9.5 ס"מ (256.5 ס"מ), עם תא המטען שגדל בכ-40 ליטר (343 ליטר).
למרות הגידול בממדים, מקדם הגרר נמוך מבעבר (מ-0.32 ל-0.28), ולדברי היצרנית הוא הנמוך בקטגוריה וחוסך כך ליטר בנזין לכל 500 ק"מ במהירות שיוט של 120 קמ"ש. יש לציין כי הרחבת מפסקי הסרנים (בכ-7 ס"מ מלפנים, בכ-6 ס"מ מאחור) אמורה לסייע להתנהגות הכביש.
ת"ש גבוה: הפאביה תשווק כבעבר עם מנוע בנזין מוגדש, שלושה צילינדרים בנפח 1.0 ליטר (110 כ"ס), תיבת עם תיבת שבעה הילוכים כפולת מצמד וזינוק ל-100 קמ"ש ב-9.9 שניות (0.2 שניות פחות). היא תשווק לראשונה גם עם מנוע בנזין מוגדש, ארבעה צילינדרים בנפח 1.5 ליטר (150 כ"ס), המאפשר לה לסיים את המיאוץ הקלאסי ב-8 שניות.
רשימת האבזור בגרסת אמבישן הבסיסית (ב-115 אלף שקל) כוללת מסך מגע ("8), בקרת אקלים מפוצלת לרבות פתחים ליושבים מאחור (נדירים בקטגוריה), חמישה שקעי USB וחישוקי "16. גרסת סטייל הבכירה (123 אלף שקל למנוע הקטן, 129 אלף שקל לגדול) מוסיפה לוח מחוונים דיגיטלי ("10.25), מצלמת נסיעה לאחור, חיישני חניה גם מלפנים, מנופי שליטה בהילוכים מאחורי ההגה, מפתח חכם וחישוקי "17.
גרסת "מונטה קרלו" הבכירה מוצעת רק עם המנוע הגדול (135 אלף שקל) וכוללת אלמנטים עיצוביים שונים (הגה, דיפונים, מושבים, חישוקי "18), חלון שמש וצביעה שחורה לגג. היצע מערכות הבטיחות מרשים עם ציוד תקני הכולל צמד כריות צד נפרדות וייעודיות עבור היושבים מאחור ותשעה בסך הכל. בנוסף יש גם בלימה אוטונומית (גם בנסיעה לאחור), תיקון סטייה מנתיב ובקרת שיוט אדפטיבית.
מה אנחנו חושבים: באופן היסטורי, הפאביה מביאה לקטגוריה יתרונות מוכרים בדמות מנועים ואיכות תא נוסעים, כמקובל בקונצרן פולקסווגן, לצד שימושיות ומרחב מחיה נדיב כמקובל בסקודה. אבל הפאביה היוצאת התקשתה להתמודד מול מתחרות עדכניות והדגם החדש התעכב בהחתמת דרכון ובהתאם, סקודה איבדה את מעמדה הבכיר. על הנייר יש לה כלים לחזור לשם, עכשיו נותר רק לראות אם גם על הכביש.