בקצרה:
  • לובסינקי מעלה מחירים בפעם הרביעית מתחילת השנה
  • ההתייקרות: בין 1,000 ל-8,000 שקלים בחלק מהדגמים
  • עליית המחיר מתחילת השנה מגיעה ל-21 אלף שקלים
3 צפייה בגלריה
MG HS
MG HS
MG HS - התייקרות ניכרת
(צילום: רונן טופלברג)
במהלך 2022 עדכנה קבוצת לובינסקי את מחירון הרכב של מותגיה השונים ארבע פעמים, האחרון שבהם לפני ארבעה חודשים. והמחירון החדש, כצפוי, מציג שוב התייקרות של מגוון דגמי פיז'ו, סיטרואן, אופל ו-MG בשיעורים של עד 8,000 שקלים. לדברי היבואנית, ההתייקרות מגיעה בעקבות עדכון מחיר של היצרנים השונים עקב עליה במחיר חומרי הגלם והאנרגיה. ומי התייקר ובכמה?
פיז'ו
3 צפייה בגלריה
פיז'ו 3008
פיז'ו 3008
פיז'ו 3008
(צילום: ניר בן זקן)
  • ה-2008 התייקר בגרסת הכניסה - 1.2 ליטר "אקטיב" - ב-2,000 שקלים ומחירו עומד כעת על 137 אלף שקלים, התייקרות של 7,000 שקלים מתחילת השנה. גרסאות הדיזל 1.5 ליטר התייקרו ב-7,000-8,000 שקלים ומחירן מתחיל כעת ב-148 אלף שקלים, התייקרות של 13 אלף שקלים מתחילת השנה.
  • ה-3008 התייקר בגרסת 1.6 ליטר "פרימיום" בסך של 1,000 שקלים ומחירו כעת 199 אלף שקלים, 6,000 שקלים יותר ממחירו בתחילת השנה.
  • ה-5008 התייקר ב-4,000 שקלים בגרסת 1.2 ליטר "אקטיב פק" ומחירו 199 אלף שקלים, 13 אלף שקלים יותר מתחילת השנה. מעניין לציין כי מחיר זה זהה ל-1.6 ליטר החזק יותר. גרסת הדיזל 1.5 ליטר התייקרה ב-6,000 שקלים ומחירה כעת 205 אלף שקלים, עליה של 15 אלף שקלים מתחילת השנה.
  • הבוקסר המסחרי התייקר ב-3,000 שקלים בכל הגרסאות ומחירו מתחיל ב-249 אלף שקלים (לפני מע"מ), עלייה של 21 אלף שקלים.
סיטרואן
3 צפייה בגלריה
סיטרואן E-ברלינגו
סיטרואן E-ברלינגו
סיטרואן E-ברלינגו
  • ה-C3 התייקרה ב-3,000-4,000 שקלים ומחיר גרסת הכניסה עומד כעת על 114 אלף שקלים, 6,000 שקלים יותר מתחילת השנה.
  • הברלינגו המסחרי התייקר ב-2,000 שקלים בגרסאות הדיזל ומחירו מתחיל ב-159 אלף שקלים, התייקרות של 10,000 שקלים מתחילת השנה. הגרסה החשמלית התייקרה ב-7,000 שקלים, או 10,000 שקלים מאז התחיל שיווקה לפני חצי שנה.
  • סיטרואן ג'מפי התייקר ב-3,000 שקלים בכל גרסאות הדיזל, ומחירו מתחיל ב-199 אלף שקלים, 13 אלף שקלים יותר מתחילת השנה.
אופל
  • הקורסה התייקרה בגרסת "אלגנס" ב-2,000 שקלים ומחירה עומד כעת על 119 אלף שקלים, 7,000 שקלים יותר מתחילת השנה.
  • רכב הפנאי קרוסלנד התייקר גם הוא בגרסת "אלגנס" אך ב-4,000 שקלים (134 אלף שקלים), התייקרות של 5,000 שקלים מינואר.
  • אופל קומבו המסחרי התייקר בגרסת הכניסה ("אנג'וי") ב-2,000 שקלים. מחירו עומד על 149 אלף שקלים, 7,000 שקלים יותר מתחילת השנה.
MG
  • רכב הפנאי ההיברידי-נטען EHS התייקר ב-16,700 שקלים, ומחירו עומד על כ-189 אלף שקלים, עלייה של 20 אלף שקלים מתחילת השנה.
מה אנחנו חושבים: יש המון הסברים הגיוניים לעליות המחירים בשנה האחרונה, אצל רבים מהיבואנים, רובם ככולם נוגעים בדרך כזו או אחרת שתמחור של היצרנים. בחלק מהמקרים בחרו האחרונים לספוג את עליית המחיר שנכפתה עליהם בשנה-שנתיים האחרונות, עקב התייקרות הייצור מסיבות שונות ומוכרות. משבר השבבים, שינוע ואנרגיה יקרים יותר, זינוק במחירי הגלם ועוד. במקרים אחרים, כמו באלה עמם מתמודדת לובינסקי, נדרשים היבואנים לשלם יותר עבור כל מכונית. והתשלום הזה מתגלגל לצרכן. כל זאת לפני השפעת ההאטה הצפויה באירופה בשנה הקרובה ושינויי מיסוי צפויים בישראל. והחדשות הרעות ממש: זה לא עומד להסתיים ואם בכלל, המגמה תקצין. לא נעים.