שש שנים אחרי שהממשלה הכריזה כי התחבורה הציבורית תעבור לפעול על גז טבעי שמזהם פחות מסולר, הצליחה המדינה סוף סוף לחבר חברת אוטובוסים ראשונה אל תשתית הולכת גז טבעי. חברת דן באר שבע תתחיל בשבוע הבא להפעיל 31 אוטובוסי הייגר סינים, ופועלים על גז טבעי (CNG), באמצעות תשתית שנפרסה בידי חברת נגב גז טבעי.
סופרבוס, מטרופולין וקווים כבר מפעילות אוטובוסים כאלה - מתוצרת גולדן דראגון - בשרון, בעמקים ובבית"ר עילית, אבל הן נאלצות לעשות שימוש בעיקר במיכליות שמגיעות מדי יום אל החניונים שלהן כדי לתדלק את האוטובוסים. סופרבוס היא היחידה שעושה שימוש חלקי בתחנת הגז של סופר גז באלון התבור, לאוטובוסים הפועלים באשכול עפולה. אבל היא נאלצת להפעיל גם מיכליות באזור.
מיכליות הגז מוסיפות לעומס בכבישים, מגדילות את כמות החומרים המסוכנים המובלים בהן, מייצרות זיהום אוויר בעצמן ומסכנות כלי רכב פרטיים, בגלל השיעור הגבוה של תאונות קטלניות בהתנגשות בין משאיות למכוניות. אולם בשל האיחור בהקמת תשתית הולכת הגז והזמינות הנמוכה שלה ברחבי הארץ, נאלצות חברות התחבורה הציבורית להשתמש במיכליות, ובכך גם מתייקר השירות. העיכוב בהעברת התחבורה הציבורית לשימוש בגז, יביא לכך שרוב החברות ידלגו על המהלך, ויעברו בשנים הקרובות להפעלת אוטובוסים עירוניים חשמליים.
האוטובוסים החדשים של דן באר שבע נרכשו מפנדן, יבואנית הייגר, שנמצאת בבעלות משותפת של חברת דן וקבוצת וייס. עלות על אחד מהאוטובוסים עומדת על 800 אלף שקל, כשעלות הפרויקט כולל הקמת תחנת הגז והחיבור לתשתית הגז עומדת על 28 מיליון שקל.
"אחרי עשרות אוטובוסים חשמליים שכבר פועלים בארץ לרווחת הציבור, כעת יתווספו עשרות אוטובוסים חדשים הממונעים על ידי גז לרווחת אזרחי באר שבע והמטרופולין", אמר עומר זוהר, מנכ"ל פנדן. טל כהן, מנכ"ל דן באר שבע, אמר כי "התוספת של 31 אוטובוסים ירוקים לצי שלנו מהווה תרומה למטרופולין מבחינת הפחתת זיהום האוויר והרעש".
האוטובוסים נגישים בנגישות חושית ולנכים בכיסאות גלגלים, וכוללים Wifi, שקעי USB, מכשיר למכירת כרטיסים באוטובוס, מכשירי תיקוף, מערכות בקרה לאבטחת בטחון הנוסעים ומערכות שליטה ובקרה. האוטובוסים יפעלו בכלל הקווים והשכונות שמפעילה החברה בעיר.