פורשה מתחילה לשווק בישראל את הטייקן, המכונית החשמלית הראשונה של היצרנית הגרמנית. תג המחיר מתחיל ב-875 אלף שקל ל-4S בסיסית ועד 1.6 מיליון שקל טורבו S הבכירה. לדברי היבואנית, השנה ימסרו כמה עשרות מכוניות בגלל מלאי מוגבל ובשנה הבאה כ-100 מהן, אם לא יתבצעו שינויים בחישוב המיסוי.
(פורשה)
ה-4S מצוידת בצמד מנועים חשמליים, קדמי המחובר ישירות לגלגלים מלפנים ואחורי המעביר את הכוח לגלגלים האחוריים באמצעות תמסורת עם שני יחסי העברה. ההספק המשולב עומד על 530 כ"ס המאפשרים זינוק מעמידה ל-100 קמ"ש ב-4 שניות, בדרך ל-250 קמ"ש מרביים.
לגרסת הבסיס מצברים בקיבולת 79.2 קוט"ש המאפשרים טווח נסיעה מוצהר של 407 ק"מ, או מצברי 93.4 קוט"ש בתוספת 73 אלף שקלים המאפשרים טווח נסיעה מוצהר של 463 ק"מ. גרסת הבסיס תאפשר טעינה בעמדות ייעודיות עד 225 KW, לעומת 270 KW בגרסה הבכירה. עמדות הטעינה המהירות ביותר בישראל מציעות 150 KW.
גרסת "טורבו" (אין קשר למגדש כמובן) מצוידת במנועים חשמליים שמספקים 680 כ"ס, ה"טורבו S" עם 761 כ"ס. שתיהן מוגבלות ל-260 קמ"ש, האיטית מהשתיים מזנקת מעמידה ל-100 קמ"ש ב-3.2 שניות, המהירה ב-2.8 שניות. למצברים קיבולת של 93.4 קוט"ש והם מעניקים טווח נסיעה של 412 ק"מ לטורבו S, ו-450 ק"מ לטורבו.
כל הגרסאות מצוידות במיתלי אוויר כציוד תקני בעוד הטורבו S מוסיפה היגוי אקטיבי לגלגלים האחוריים ובלמים קרמיים גדולים יותר (420 מ"מ מלפנים ו-410 מ"מ מאחור). מוטות מייצבים אקטיביים מוצעים כאופציה בתוספת תשלום (37 אלף שקל).
רשימת האבזור התקני כוללת ריפודי עור, מושבים קדמיים מתכוונים חשמלית עם חימום (גם להגה) ושני מסכי מגע - עליון בגודל "10.9 ותחתון בגודל "8.4. יש סוללת מצלמות היקפיות, מפתח חכם ועוד. אבזור הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התראת שטחים מתים ובגרסאות הטורבו כולל תאורת מטריקס לד עם אלומה משתנה.
ברשימת האופציות ניתן למנות מסך "10.9 לנוסע (12 אלף שקל), בקרת אקלים עם ארבעה אזורים ומסך שליטה ("5.9) ליושבים מאחור (9,500 שקל), או תא נוסעים נטול שימוש בעור מהחי (21 אלף שקל) עם דיפונים וריפודים העשויים מעלי זית או סיבי פוליאסטר ממוחזרים ורצפה שעשויה מחומר ממוחזר מרשתות דייגים.