שרת התחבורה מירי רגב הורתה על ביטול חילוט כספם של מאות תלמידי נהיגה, ששילמו 141 שקל עבור מבחן נהיגה מעשי ("טסט"), אך המבחן בוטל לאחר שיישוביהם הוכרזו "אדומים" בגלל התפרצות קורונה. בין היישובים: עפולה, נצרת, נוף הגליל, שפרעם, סחנין, דליית אל כרמל, קריית ביאליק ומעלות תרשיחא. גורמים בענף לימודי הנהיגה מעריכים כי מדובר באלפי טסטים שתמורתם שולמה והמדינה חילטה את האגרה שלהם.
כפי שנחשף ב-ynet ובידיעות אחרונות לפני כ-10 ימים, משרד הרישוי הודיע לתלמידים כי אם ירצו להיבחן שוב יצטרכו לשלם שוב עבור המבחן. זאת בזמן שבמקרה של מבחני נהיגה שבוטלו בגלל סגרים ארציים, לא חולט הכסף. אפי רוזן, מנהל משרד הרישוי, הסביר למורי נהיגה שפנו אליו בשם תלמידיהם כי הקורונה נופלת בהגדרת "כוח עליון", ולכן מהווה עילה לחילוט האגרה.
"כשבוחן לא מגיע לטסט האגרה מוחזרת, אין סיבה שכאשר המבחן מבוטל בגלל החלטת המדינה, התלמידים יצטרכו לשאת בעול הכלכלי", אמר אז שלמה יוספברג, יו"ר ארגון מורי הנהיגה, אשר פנה עוד בתחילת החודש לשרת התחבורה מירי רגב בבקשה לשנות את ההחלטה.
כעת הורתה רגב לאנשי המשרד לבטל את החילוט, ולהבטיח שלא יתרחש במקרה של התפרצויות נוספות של המגיפה והכרזה על ערים נוספות כאדומות. איתן גרוס, יועץ מנכ"ל המשרד, כתב למורים כי "השרה הכירה בצדקת טענת התלמידים, וכבר בעת הקרובה הנושא יבוא על פתרונו באמצעות פתרון טכנולוגי שיאפשר לתלמידים שהמבחן שלהן בוטל בנסיבות שאין להם שליטה עליהן, להיבחן מחדש ללא תשלום נוסף".
בארגון מורי הנהיגה הודו לרגב ולבכירי המשרד על ההחלטה.