בקצרה:
- גם הצלע השלישית בקונצרן PSA תציג כאן רכב פנאי גדול והיברידי-נטען
- כמו אופל ופיז'ו, גם ה-C5 איירקרוס יציע טווח חשמלי של עשרות ק"מ
- במפתיע, תג המחיר יהיה גבוה יותר מהאחים הוותיקים
אחרי שגרסאות היברידיות-נטענות לפיז'ו 3008 ואופל גרנדלנד X הגיעו ארצה והצטרפו לאולם התצוגה של היבואנית, גם סיטרואן - עם ה-C5 איירקרוס - תשווק כאן גרסה עם סוללה נטענת. עם מחיר של 219 אלף שקלים היא תהיה לא רק הסיטרואן היקרה בישראל, אלא גם היקרה ביותר בשלישייה. ב-1,000 שקלים יותר מה-3008 המקבילה, ב-14 אלף שקלים יותר מהגרנדלנד X.
אלא שבניגוד לשתי האחיות המשווקת כאן גם בגרסה חזקה עם 300 כ"ס והנעה כפולה, הסיטרואן תשווק רק עם 225 כ"ס והנעה קדמית, יחידת הנעה שכוללת את מנוע הטורבו-בנזין המוכר (1.6 ליטר, 180 כ"ס) אליו משודך מנוע חשמלי עם 110 כ"ס.
למרות תוספת הכוח של המנוע החשמלי, הגרסה ההיברידית-נטענת איטית מהבנזין ומאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 8.7 שניות (עוד חצי שניה), עקב תוספת מסיבית של לא פחות מ-265 ק"ג של סוללות. סוללת 13.2 קוט"ש מעניקה טווח נסיעה חשמלי תיאורטי של 61 ק"מ, עד למהירות מירבית של 135 קמ"ש. מטען פנימי בהספק של 7.4 קילוואט מאפשר טעינה של שעתיים בעמדת 32 אמפר, טעינה משקע 10 אמפר ביתי תימשך 6 שעות.
בהשוואה לגרסת הבנזין, נפח תא המטען של הגרסה הנטענת קטן ב-120 ליטרים ועומד על 600 ליטרים. נפח מיכל הדלק הצטמק מ-37 ליטרים בלבד ואילו כושר הגרירה המירבי ירד ב-200 ק"ג ועומד על 1,300 ק"ג.
את ה-C5 איירקרוס פלאג-אין ניתן יהיה לקבל רק ברמת גימור בכיר, בין היתר עם חישוקי "19, תאורת לד מלאה, מערכת חניה אוטומטית, ריפוד משולב עור, מושב נהג בכוונון חשמלי, חימום למושבים הקדמיים, טעינה אלחוטית לסלולארי, גג שמש פנוראמי, דלת תא מטען חשמלית עם פתיחה בהושטת רגל ומערכות הבטיחות המקובלות. רוכשים יקבלו עם הרכב גם עמדת טעינה ביתית ללא תשלום נוסף וכבל לטעינה בעמדות ציבוריות.