הקורונה מכה גם בספורט המוטורי: מירוץ פתיחת עונת הפורמולה 1 שאמור היה להיערך במהלך יום א' הקרוב במלבורן, אוסטרליה, בוטל שעות ספורות לפני תחילת מקצה האימונים הראשון שתוכנן ליום ו' בבוקר (היום, שעון אוסטרליה). זאת אחרי כיממה של חוסר ודאות באשר לקיומו של המירוץ, לאחר שקבוצת מקלארן הודיעה כי לא תשתתף בעקבות הדבקתו של אחד מחברי הקבוצה. עדכון: גם מירוצי בחריין וויטנאם שאמורים היו להתקיים בהמשך חודש מארס ותחילת אפריל, נדחו למועד אחר.
1 צפייה בגלריה
לואיס המילטון
לואיס המילטון
לואיס המילטון - אלוף העולם לחץ לבטל
(צילום: AFP)
בהודעה משותפת שפורסמה על-ידי מנהלי המירוץ ובכירי ה-F1 וה-FIA (פדרציית הספורט המוטורי העולמי), נאמר כי "בעקבות המידע על פרישתה של מקלארן מהמירוץ לאחר שאחד מחברי הקבוצה נמצא כנשא נגיף הקורונה, נערכה במהלך יום חמישי בלילה (זמן מקומי) פגישה בין אנשי ה-FIA ומנהלי המירוץ לנציגי שאר תשע הקבוצות המשתתפות, הוחלט ברוב קולות המשתתפים לא ניתן לקיים את האירוע. כתוצאה מכך הוחלט לבטל את כל פעילויות הפורמולה 1 (מקצי אימונים, מקצי דירוג והמירוץ עצמו) שתוכננו לסוף השבוע".
עוד אמרו כי "אנו מודעים לאכזבה העצומה שהחלטה זו תעורר בקרב אוהדים וצופים שרכשו כרטיסים לאירוע, ואשר יקבלו את כספם בחזרה. אך הצורך לשמור על בריאות אנשי הפורמולה 1 וסביבתם כמו-גם של כלל הציבור, יחד עם הצורך לשמור על הגינות תחרותית (ולא לפגוע בסיכויי קבוצת מקלארן באליפות, ה.פ) הביאו אותנו להחלטה המצערת", כך בהודעה הרשמית.
כדאי להזכיר כי בקרב הנהגים לפחות שררה כמעט תמימות דעים ביחס לקיום המירוץ בתנאים הקיימים. לואיס המילטון, אלוף העולם מקבוצת מרצדס, אמר במסיבת עיתונאים שקדמה לתחילת הפעילות במלבורן כי הוא אינו מבין את ההחלטה (דאז) לקיים את האירוע. גם סבסטיאן וטל מקבוצת פרארי וקימי רייקונן הוותיק מקבוצת אלפא רומיאו, שני אלופי עולם בעבר, תמכו בביטול מיידי של האירוע. אין ספק כי דעתם של שלושת הנהגים הבכירים סייעה לקבל את ההחלטה לבסוף.
כפי שהערכנו במקור, המירוץ באוסטרליה היה הראשון בשרשרת ביטולים-שינויים בלוח השנה עבור קטגוריית מירוצי המכוניות הבכירה, היוקרתית והנצפית בעולם. המירוץ בבחריין שאמור היה להיערך ללא קהל, נדחה למועד בלתי ידוע וכך גם המירוצים מתוכננים לוויטנאם וסין. גם במדינות אירופה כלל לא ברור כיצד יערכו מירוצים, בהתחשב באיסור התקהלות במרביתן, במטרה להלחם בהתפשטות הנגיף. כרגע נראה כי מירוצי פורמולה 1 ישובו להתקיים לא לפני שלהי חודש מאי. איך יקיימו בכל זאת את המירוצים שנדחו בהתחשב בלוח הזמנים הצפוף ממילא, כלל לא ברור.
ולא רק הספורט המוטורי. גם תערוכות רכב גדולות שתוכננו לזמן הקרוב לא יתקיימו. לאחר שהחשובה מכולן, תערוכת ז'נבה, בוטלה זמן קצר לפני פתיחתה, הודיעו גם מארגני תערוכת הרכב - הקטנה משמעותית - בניו יורק כי האירוע יידחה ובמקום להפתח ב-10 באפריל, צפוי להתקיים ב-26 באוגוסט.
פורסם לראשונה: 10:22, 13.03.20