המשוריין המפורסם בעולם יהיה בעתיד גם חרישי. לימוזינת השרד המשוריינת של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן צפויה להתקדם בדור הבא להנעה כל חשמלית. כך לפחות טוען כתב חדשות CNBC אימון יאברס - "זה בהחלט משהו שהנשיא מדבר עליו, ושמהווה מטרה עבורו", כל ציטט את דוברי הבית הלבן.
נזכיר כי לפני כמה ימים ביקר ביידן ביקר במפעל פורד בדירבורן, מישגן שם אמר כי: "העתיד של תעשיית הרכב הוא חשמלי, אי אפשר לחזור חזרה. כרגע זו עובדה, סין מובילה במירוץ הזה. והם חושבים שהם ינצחו, אבל יש לי חדשות בשבילם, הם לא ינצחו במירוץ הזה, אנחנו לא ניתן להם. עלינו לרוץ מהר וזה מה שאתם עושים כאן".
2 צפייה בגלריה
לימוזינה נשיא ארה"ב The Beast
לימוזינה נשיא ארה"ב The Beast
(צילום: רויטרס)
ביידן מוכר כחובב רכב ונהיגה, ומחזיק עד היום שברולט קורבט סטינגרי מודל 1967 שקיבל כמתנת נישואים מאביו, אז אחד מסוכני המכירות הגדולים של שברולט בצפון אמריקה. ולכן לא מפתיע שהחליט לא לוותר על נהיגה באב טיפוס (מוכן לייצור) של ה-F150 החשמלי החדש. "הטנדר הזה מהיר ובהחלט הייתי קונה לעצמי אחד כזה. אני לא יודע אם למישהו יש שעון עצר, אבל נראה לי שהוא מזנק ל-60 מייל לשעה (96 קמ"ש) ב-4.3 שניות", אמר הנשיא וכנראה שעון העצר האנושי לקבוצת עיתונאים, לפני שהאיץ שוב.
כרגע אין כל פרטים טכניים או תוכניות רשמיות לכך, אבל אין כמובן מניעה מלהפוך את כלי הרכב הנשיאותי לחשמלי, שכן ממילא הוא לא נדרש לטווח נסיעה גדול. יש להזכיר כי למנוע חשמלי חזק יש יתרון עצום על מנוע בנזין בכל הנוגע לאופי אספקת הכוח והמומנט, המאוד נדרשים כי להתמודד עם המשקל העצמי הגבוה של הלימוזינה הממוגנת.
הלימוזינה הנשיאותית הנוכחית, המכונה "The Beast", היא הראשונה בצי השירות החשאי האמריקאי שנבנתה מראש ככזו, ולא כהסבה של דגם קיים. למרות העיצוב הדומה למכוניות הנוסעים של קאדילק, כבסיס משמשת פלטפורמת כלי הרכב המסחריים של GM שמאפשרת לשאת משקל עצמי של בין שבעה לתשעה טון, עם דלתות צד שוקלות כמו אלה של מטוס נוסעים.
2 צפייה בגלריה
נשיא ארה"ב ג'ון ביידן ויו"ר פורד ביל פורד
נשיא ארה"ב ג'ון ביידן ויו"ר פורד ביל פורד
נשיא ארה"ב ג'ון ביידן ויו"ר פורד ביל פורד
המפרט הטכני נותר מסווג גם עשור לאחר החשיפה הראשונה ב-2009, וגרסה עדכנית שהושקה ב-2018. על פי פרסומים שונים, המרכב עשוי משילוב פלדה, אלומיניום, טיטניום וחומרים קרמיים בעוד החלונות רב-שכבתיים ברוחב 13 ס"מ, על מנת לספק עמידות בפני ירי מכלי נשק, לרבות סוגים שונים של חומרי נפץ. בשל המשקל הגבוה של השמשות, יש מנגנון פתיחה רק לחלון הנהג, לכדי חריץ ברוחב 7.5 ס"מ.
תא הנוסעים אטום לחלוטין, כשבתא המטען בלוני חמצן המאפשרים עמידות גם בפני התקפה כימית או ביולוגית. לביסט יש גם מקרר ייעודי המכיל כמה מנות דם התואמות לדמו של הנשיא למקרה שיזדקק לעירוי מיידי, ומערכת תקשורת מיוחדת עם קו פתוח ישירות לסגן הנשיא ולפנטגון.