לפני בדיוק שנה (פחות יום) דיווחנו על חשיפתו של רכב פנאי חדש מתוצרת ג'נסיס, חטיבת היוקרה הפעילה בעיקר בארה"ב של מותג הרכב הפופלרי יונדאי. ה-GV80 החדש, שהצטרף לשלושה דגמי סדאן שנמכרו באותה עת בצפון אמריקה, הוכתר כבר אז ככזה שיאפשר לקוריאנים לחדור גם לשאר פינות העולם עם דגם שיתחרה בדגמים הגדולים של מותגי יוקרה גרמניים. התגובה דאז של משווקת יונדאי המקומית, חברת כלמוביל: "עשוי להגיע גם לישראל". מאז הספקנו לנהוג בדגם הראשון שישווק כאן והיום (שני) מדווחת היבואנית כי ג'נסיס תפתח את פעילותה הרשמית כבר בחודש הבא.
1 צפייה בגלריה
ג'נסיס GV80
ג'נסיס GV80
ג'נסיס GV80
(צילום: ניר בן זקן)
לפי כלמוביל, המותג יושק עם אולם תצוגה ייעודי באזור התעשייה בהרצליה, מקום משכנם של מרבית מותגי היוקרה המקומיים. באולם צפוי להתייצב כבר בשלב ראשון ה-GV80 כמובן ולצדו ה-G90. את מותג הרכב תתנהל דנה רביד מנחם, בעבר מנהלת השיווק של מותג מרצדס. לדברי דוידי פיאמנטה, מנכ"ל הרכב הפרטי בכלמוביל, "האמון וההערכה הרבה לה זוכה כלמוביל משותפיה הבינלאומיים הם מרכיבים חשובים בקבלת נציגות ג'נסיס בישראל כאחת המדינות הראשונות בהן מושק המותג".

יש עוד בקנה

לפני כשלושה חודשים הציג המותג הקוריאני הצעיר את ה-GV70, רכב פנאי מתחת ל-80 אשר מבוסס על פלטפורמת רכב הסדאן G70, למעשה גרסת יונדאי לקיה סטינגר ששווקה אצלנו ללא הצלחה. בניגוד ל-GV80 שמוצא עצמו בגוב אריות של ממש, ל-70 הזול והקטן ממנו - ששיווקו יחל בעוד מספר חודשים כנראה - עשויים להיות חיים קלים יותר, שכן קהל היעד גדול משמעותית וכולל למלבד מותגי היוקרה הגרמניים גם את וולוו ואחרים. בכלמוביל אגב מתעקשים כי ג'נסיס לא תתחרה במותג מרצדס, הבכיר של היבואנית, אך בהתחשב במחירי היעד קשה להאמין שתצליח להמנע מכך.
ישראל אגב אינה שוק היעד היחיד אליו מתכננת ג'נסיס לפרוץ השנה, באיחור מה עקב מגפת הקורונה. חטיבת היוקרה שהוקמה באופן ברור כדי להתאים לשוק הצפון אמריקאי, תעשה השנה את צעדיה הראשונים גם ביבשת הקלאסית - אחרי סין, רוסיה וכמובן דרום קוריאה - ותבצע בכך מהלך הפוך לחטיבות יוקרה של יצרניות מתחרות מהמזרח, דוגמת לקסוס של טויוטה ואינפיניטי של ניסאן, אשר הודיעו זה מכבר כי הן מצמצמות את פעילותן ביבשת.
מה צפוי לנו בחודש פברואר מג'נסיס? באופן טבעי, מפרטים ומחירים מדויקים של שני הדגמים הראשונים והיקרים יותר שישווקו כאן אך גם הבהרות בנוגע לבחירת כלמוביל האם להציע - בדומה לחו"ל - אחריות מקיפה לחמש שנים שג'נסיס מציעה בארה"ב ואשר מהווה חלק חשוב בתהליך קבלת ההחלטות של רוכשי המותג, המעדיפים אותו על יוקרה גרמנית.