מיזוג פיאט-קרייזלר-פיז'ו-סיטרואן שוב בסכנה? הנציבות האירופאית הודיעה כי החליטה לעכב את המשך החקירה בדבר פגיעה בתחרותיות בעקבות השתלטות אפשרית של קונצרן הרכב שבהתהוות, על שוק המסחריות הקטנות ב-14 מדינות באירופה ובבריטניה. זאת מאחר ושני הקונצרנים - FCA של פיאט-קרייזלר ו-PSA של פיז'ו-סיטרואן - לא העבירו מסמכים שנדרשו על ידי הנציבות לטובת החקירה. בכך מעכבים שני הגופים את אישור הנציבות למהלך המסחרי רב המשמעות.
זהו פרק נוסף בהתגוששות בין היצרניות לגוף הרגולטורי שהחלה ב-9.6, עם הודעת הנציבות כי היא מבקשת הבהרות בנושא משתיהן, וכי תפתח בחקירה אם אלה לא יתקבלו אצלה עד ה-17.6. כך אכן קרה והחקירה נפתחה, עם הבטחה לסיימה עד אמצע חודש נובמבר. כעת מודיעה הנציבות כי מועד ההחלטה בעניין יידחה, בהתאם למסירת המסמכים הדרושים להשלמתה.
עוד לפני חודש הסבירה מרגרט וסטאגר, האחראית בנציבות על נושא התחרותיות בשוק בו חברות 14 מדינות אירופאיות ובריטניה, כי החקירה מתבצעת שכן "שוק המכוניות המסחריות-קטנות גדל והופך לחשוב במיוחד בעידן הכלכלה הדיגיטלית עבור רוכשים פרטיים, בתי עסק גדולים ואחרים, הסומכים יותר מבעבר על שירותי משלוחים. (לכן) נבדוק בקפדנות האם המיזוג הצפוי עשוי להשפיע לרעה על התחרותיות בשוק".
"רק לאחר שהמידע אותו ביקשנו יועבר אלינו באופן מסודר, נפעיל מחדש את שעון הזמן (שיידרש להחלטה, ה"פ) ונקבע דד ליין למועד סיום החקירה", כך הנציבות. יש להזכיר כי במקור נקבע תאריך מסירת ההחלטה על ה-13.11, וכעת נראה כי בכל מקרה הוא יוסט לסוף השנה הנוכחית, גם אם המידע יועבר בקרוב. לא ברור בינתיים אם לדחייה זו תהיה השפעה על מועד השקתו של הקונצרן החדש, אשר נקבעה במקור על ידי הנהלות שתי היצרניות לרבעון האחרון של 2021.