בקצרה:
  • פורד הכריזה על השתתפות בראלי דקאר
  • רכב המירוץ רק נראה כמו הריינג'ר הסדרתי
  • צוות הנהגים טרם פורסם
לטרוף את טויוטה: פורד הודיעה כי תתייצב לקו הזינוק של מירוץ ראלי דקאר עם הריינג'ר ראפטור. מדובר בפעם הראשונה בה היצרנית תשתתף עם קבוצה רשמית במירוץ השטח הקשה בעולם, שיערך גם הפעם בסעודיה, כמו בארבע השנים האחרונות.
ההתייצבות לדקאר היא חלק מקידום תדמית לריינג'ר החדש, והצבת צלב הכוונת על (מי אם לא) טויוטה היילקס. טנדר המירוצים של היצרנית היפנית הביא לה שלושה ניצחונות מהדקאר (2019, 2022 ו-2023) עם נאסר אל-עטייה (נהג) ומת'יו באומל (נווט), הנחשבים לאחד מהצוותים הטובים ביותר בסבב כיום.
טנדר מירוץ: בדומה לטויוטה, פורד תתחרה בקטגוריית T1+, המיועדת לרכבי מירוץ כפולי הנעה, שעברה שינוי תקנות לפני כשנתיים. על בניית רכב המירוץ אמונה M-Sport הבריטית האחראית גם על קבוצת המרוצים של פורד בסבב אליפות העולם בראלי, ו-NWM הדרום אפריקאית המתמחה בייצור רכבי ראלי רייד. שמות הנהגים והנווטים בקבוצה טרם פורסמו.
למרות הדמיון הויזואלי אין כמעט כל קשר בין רכב המירוץ לטנדר הסדרתי. כבסיס משמשת שלדת צינורות המשלבת בתוכה כלוב בטיחות, עם מיתלים נפרדים מלפנים ומאחור בייצור ייעודי הנתמכים צמד יחידות קוייל אובר (בולם בתוך קפיץ) בכל פינה. הרכיב היחיד שמגיע מפורד הוא מנוע "אקו-בוסט" V6 בנזין מוגדש בנפח 3.5 ליטר, אם כי היצרנית לא פרסמה נתוני הספק.
מה אנחנו חושבים: העובדה שפורד מצטרפת לפסטיבל הדקאר באופן רשמי הוא הצהרת כוונות משמעותיות שלה בנוגע להתמודדות על ראשות הקטגוריה מול הטנדר היפני, הנחשב למלך הבלתי מעורער שלה. שכן ספורט מוטורי בכלל, והדקאר כמרוץ השטח הקשה בעולם בפרט, הוא אחת הדרכים היעלות ביותר להוכיח חוסן מבני של מכונית, וניצחון הוא מכלי המכירה הטובים ביותר.
מה שבטוח הוא שההתייצבות שלה לקו הזינוק תהפוך את דקאר 2024 למסקרן במיוחד, כשמלבד קבוצת המרוצים של טויוטה צפויה לה התמודדות גם מול פייבוריטים נוספים ורעבים לניצחון כמו קבוצת אודי עם ה-RSQ e-tron החשמלי ו-BRX עם רכב המירוץ שפיתחה פרודרייב.